شرکت های فناور خراسان شمالی بیش از ۲ برابر رشد داشته اند

بجنورد (پانا ) -رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان شمالی گفت: تعداد واحدهای کارگاهی-تولیدی فناور پارک علم و فناوری استان، از سال 97 تا به کنون از تعداد 63 واحد به تعداد 132 واحد رسیده است.

کد مطلب: ۱۱۵۰۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
شرکت های فناور خراسان شمالی  بیش از ۲ برابر رشد داشته اند

به گزارش پانا ، مهران گرمه روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: شمار شرکت های فناور خراسان شمالی نیز بیش از ۲ برابر شده اند، افزایش یافته است، افزود: در سال ۹۷ تعداد شرکت های فناور استان ۶۳ شرکت بود که در سال ۹۸ به ۹۳ شرکت رسید و اکنون نیز شمار شرکت های فناور استان به ۱۳۲ شرکت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه به لحاظ کیفی نیز شرکت های دانش بنیان استان جزو برترین های کشور هستند، افزود: برخی از این شرکت ها نیازهای کشور را در حد وسیع برآورده می کنند و تولیدی در مقیاس های بزرگ دارند.

گرمه، به صنایع خلاق استان نیز اشاره کرد و افزود: ایجاد صنایع خلاق در استان از سال ۹۸ آغاز شد و هم اکنون ۱۴ صنعت خلاق در استان فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۲ واحد فناور در استان تسهیلات دریافت کرده اند، افزود: این رقم امسال به ۳۱ شرکت کاهش یافته است اما این واحدها ارقام درشت تری تسهیلات دریافت کرده اند و امسال نیز تا کنون به ۶۳ واحد فناور تسهیلات مختلف پرداخت شده است.

وی از جذب ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال ۹۸ خبر داد و افزود: این تسهیلات دست ما را در یاری رساندن به شرکت و افزایش ساخت و ساز در فضای پارک باز کرد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در مورد رقم ریالی این تسهیلات نیز گفت: شرکت های زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی در سال ۹۷ هفت میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند و این تسهیلات در سال ۹۸ به ۹ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال رسید و امسال با جهشی که در پرداخت تسهیلات داشتیم این رقم به ۳۳ میلیارد ریال افزایش یافته است.

گرمه در مورد فضای فیزیکی پارک علم و فناوری نیز گفت: سرجمع ساختمان های اداری این پارک هزار و ۲۰۰ متر مربع است اما هم اکنون هزار و ۹۸۴ متر مربع فضای کارگاهی نیز به این مساحت افزوده شده است.

وی با بیان اینکه اراضی فعلی را پارک علم و فناوری خریداری کرده است، افزود: این در حالی است در استان های دیگر این اراضی در وسعت بسیار خوب به پارک ها واگذار می شود.

گرمه اظهار داشت: در مجموع و پس از توسعه پارک علم و فناروی استان، هم اکنون هشت هزار و ۵۰۰ متر از مجموع مساحت پارک قابل واگذاری است و نیمی از آن نیز تاکنون واگذار شده است.

وی با بیان اینکه سرعت رشد واحدهای فناور زیاد است، خاطرنشان کرد: به علت اینکه نمی توانیم با این سرعت حرکت کنیم پارک علم و فناوری خراسان شمایل مجبور شده است برخی از واحدهای خود را به استان های دیگر هدایت کند تا زمینه رشد و توسعه آنها فراهم شود.

وی اظهار داشت: برخی از واحدهای ما بیش از ۵۰ نوع محصول مورد نیاز کشور را تولید می کنند و به همین علت برخی خطوط تولید طرح های جدید آنها را به استان هایی مانند خراسان رضوی، البرز و حتی زنجان هدایت کرده ایم.

گرمه با بیان اینکه پارک علم و فناوری خراسان شمالی دارای ۴ مرکز رشد است، اظهار داشت: اکنون مراکز رشد در شهرستان های شیروان، اسفراین و مانه و سلمقان نیز در حال ساخت است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

این استان دارای ۳۳ دانشگاه دولتی و غیردولتی، موسسه و مرکز آموزش عالی است و ۲۹ هزار دانشجو در این دانشگاه ها تحصیل می کنند.

۱۳۲ شرکت فناور، ۱۹ شرکت دانش بنیان و ۱۴ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار