مدیر دبستان دخترانه شهید چمران منطقه یک تهران در گفت‌ وگو با پانا:

اپلیکیشن شاد، یک شبکه جامع و کامل آموزشی است

دانش‌آموزانی که از گوشی والدین خود برای اتصال به اپلیکیشن شاد استفاده می‌کنند در ساعات کاری پدر یا مادر قادر به اتصال به شبکه نیستند

تهران (پانا) - آغاز روند آموزش آنلاین و سپس راه‌اندازی اپلیکیشن آموزشی شاد گرچه در نگاه نخستین ارتباطی دوسویه میان معلم و دانش‌آموز به نظر می‌رسد، اما ایجاد این ارتباط و تلاش برای پیوستن همه دانش‌آموزان و معلمان به این شبکه اختصاصی آموزش و پرورش مسئولیتی است که بر عهده مدیران قرار داده شد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
اپلیکیشن شاد، یک شبکه جامع و کامل آموزشی است

سازماندهی و هماهنگی آموزش‌های آنلاین، استفاده از شبکه‌های موجود در کشور برای این منظور، ترغیب خانواده‌ها و دانش‌‌آموزان برای پیوستن به کلاس‌های آنلاین، رفع مشکلات مادی، فنی، اجتماعی یا هر مشکل دیگری که مانع از برقراری این ارتباط می‌شود و سرانجام کنترل و ارزیابی آموزش‌های آنلاین و سنجش عملکرد انتقال محتوای آموزشی از طریق شبکه از جمله مسئولیت‌های مدیران مدارس در ایام تعطیلی مدارس بعد از بحران کرونا در کشور است.

کبری داودی مدیر دبستان دخترانه شهید دکتر چمران منطقه یک تهران در گفت‌وگو با پانا درباره مسیر طی شده در این زمینه از روز آغازین تعطیلی مدارس تا امروز، با اشاره به آغاز روند آموزش آنلاین بعد از تعطیلی مدارس در اثر شیوع اپیدمی اخیر گفت: اوایل کار منسجم نبود چون منتظر بازگشایی قربب‌الوقوع مدارس بودیم. گرچه تدریس آنلاین را از اسفندماه آغاز کردیم ولی در آن موقع شیوه آموزش آنلاین تا حدی خودجوش بود و هریک از معلمان با سلیقه خودش کارِ تدریس را پیش می‌برد. بعد از تعطیلات سال نو، این فرایند جدی‌تر و منظم‌تر شد، تا اینکه شبکه شاد وارد میدان شد و امروز همه دانش‌آموزان ما به شبکه پیوستند و در کلاس‌های آنلاین حاضر می‌شوند.

وی درباره مشکلات اولیه شبکه و راهکارهای رفع آنها عنوان کرد: مهم‌ترین مشکل ما بهنای باند است که باعث می‌شود سرعت انتقال داده‌ها ضعیف باشد و بارگذاری فایل‌ها با تاخیر انجام شود. البته به تدریج سرعت بهتر شد و در کنار این معلم‌ها درباره استفاده از تنظیمات شبکه برای کاهش حجم فایل‌ها آموزش دیدند و امروز ارتباطات با سرعت بیشتری- نسبت به هفته اول- انجام می‌شود.

مدیر دبستان دخترانه شهید دکتر چمران در ادامه به مشکل دسترسی به گوشی هوشمند یا سایر دستگاه‌ها به عنوان یکی از مشکلات کار با این شبکه پرداخت و گفت: مثلا در ایام ماه رمضان بسیاری از بچه‌ها تا سحر بیدارند و بعد از آن تا ظهر روز بعد می‌خوابند. این باعث می‌شود دانش‌آموز نتواند به موقع در کلاس آنلاین حضور پیدا کند. همچنین در خانواده‌هایی که دانش‌آموزان از گوشی‌های والدین خود برای اتصال به شبکه شاد استفاده می‌کنند، گاهی اولیا در هنگام کلاس آنلاین در محل کار خود هستند و اینجور مواقع دانش‌آموز تا زمان بازگشت پدر یا مادرش به خانه قادر به اتصال به شبکه نخواهد بود.

وی افزود: البته نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن شاد با مشکلاتی همراه بود که به تدریج آن را حل کردیم و این روزها تدریس با روال مشخصی انجام می‌شود.

خانم داودی مدیر مدرسه در پایان در جمع‌بندی خود درباره شبکه آموزشی شاد بیان کرد: مشکلات «شاد» به عنوان مهم‌ترین پیام‌رسان امروز کمتر شده است و وجود کانال‌های مخصوص انجمن اولیا و مربیان، تربیت بدنی، فعالیت‌های پرورشی شبکه شاد را تبدیل به یک شبکه جامع و کامل آموزشی کرده است که همیشه می‌تواند در کنار آموزش‌های حضوری بخشی از فرایند تعلیم و تربیت را عهده‌دار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار