مددی: تشکل سازمان دانش آموزی برای آموزش و پرورش یک فرصت است

تهران (پانا) - رضا مددی، مشاور وزیر در موضوع سند تحول بنیادین با ارسال متن صوتی به مراسم بیست و یکمین سالگرد تاسیس سازمان دانش آموزی که در محل تالار فرهنگ شهر تهران برگزار شد، این روز را به خانواده سازمان دانش آموزی تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۰۷۲۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مددی: تشکل سازمان دانش آموزی برای آموزش و پرورش یک فرصت است

مددی افزود: شرایط حاصل از کرونا تعلیم و تربیت کشور و جهان را تحت تاثیر قرار داده و ناگزیریم با استفاده از فضای مجازی به ارتباطات مان بپردازیم. از ریاست محترم سازمان دانش آموزی و مدیران مناطق تشکر می کنم که این فرصت را دادند تا درباره این سازمان گفتگویی داشته باشم. این دورهم جمع شدن ها مهم است و کمک میکند تا مسیر گم نشود.

مددی با اشاره به تاریخ شکل گیری سازمان دانش آموزی گفت: تاسیس سازمان دانش آموزی در سطح کشور به عنوان یک تجربه فشرده در همان اوایل انقلاب است که حاصلش این شد که یک سازمان نظام مند و قانونی با دستور رییس جمهور وقت در بهمن1376 شروع به کار کرد و اساسنامه آن در اردیبهشت 1379 به تصویب رسید.

مددی گفت: این مهم تقاضای بیش از دو دهه بود و با تشکیل این سازمان در آموزش و پرورش، تعلیم وتربیت منسجم تر شد. نکته دیگر اینکه فعالیتهای گروهی و منسجم نیاز تعلیم و تربیت رسمی است. البته تعلیم و تربیت رسمی کار خودش را انجام می دهد اما پیشبینی این نوع فعالیت ها در کنار تعلیم و تربیت رسمی نیاز جدی است که فعالیت این نوع تشکل ها در جهت پاسخگویی به نیاز جوانان و عضویت در گروه ها مهم است، زیرا هویت بخشی به اعضای آن گروه داده و منجر به ایجاد اعتماد به نفس بیشتر در دانش آموز شده و فرصت کسب تجربیات ارزشمندی به آنها داده می شود. همچنین مهارتهای گوناگون مورد نیاز زندگی اجتماعی را بدست می آورد.

وی افزود: این فرصت ارزشمند است و تشکل سازمان دانش آموزی و دیگر فرصتهایی که اینچنین در اختیار آموزش و پرورش است باید مورد احترام باشد و برای تعلیم و تربیت فرزندان مان استفاده کنیم. برای توسعه تعلیم و تربیت بصورت عملی و کسب مهارتهای لازم توسط دانش آموزان مان از کوششی دریغ نکنیم و امیدوارم تلاش ارزشمند شما در شهر تهران مثمر ثمر باشد و از آن در سطح کشور نیز استفاده لازم به عمل بیاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار