تربیت اجتماعی دستاورد مهم سازمان دانش آموزی

بیرجند(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد تربیت اجتماعی، تقویت روحیه نظم و قانونگرایی، تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت، خودباوری فرهنگی، ترویج روحیه تعاون و همکاری، نیکوکاری، نوع دوستی و مشارکت در ارتباط های بین المللی مهم ترین دستاوردهای سازمان دانش آموزی استان خراسان جنوبی است.

کد مطلب: ۱۰۷۲۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
تربیت اجتماعی دستاورد مهم سازمان دانش آموزی

محمدعلی واقعی؛ صبح امروز در دیدار با اعضای تشکل سازمان دانش آموزی استان که به مناسبت سالروز تشکیل این نهاد انجام شد؛ اظهار کرد: سازمان دانش‌آموزی نهادی عمومی غیردولتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش است که در قالب تربیت اجتماعی مکمل تربیت عمومی است.

او، تصریح کرد: سازمان دانش آموزی به منظور اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش‌آموزان و ایجاد زمینه مشارکت همه‌جانبه آنها در زمینه‌های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، هنری و ورزشی تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت بیش از 27 هزار دانش آموز دختر و پسر دوره های مختلف تحصیلی در سازمان دانش آموزی استان، یاد آور شد: گروه های پیشتازان، فرزانگان، مجلس دانش آموزی، خبرگزاری پانا و یاران مدرسه مهم ترین مجموعه های وابسته به این سازمان هستند که هر کدام نقش خاص خود را در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی ایفا می نمایند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به کارکرد دانش آموزان منتخب استان در مجلس شورای دانش آموزی، عنوان کرد: مجلس دانش‌آموزی؛ نهادی صنفی است که به منظور ترویج فرهنگ مشارکت‌‌جویی، تعاون و همکاری، مسئولیت‌پذیری و زمینه سازی برای مشارکت فکری و عملی دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف آموزش و پرروش شکل گرفته است.

واقعی، ضمن تجلیل از اقدامات و تلاش های 250 خبرنگار دانش آموز فعال در عرصه اطلاع رسانی و خبرگزاری پانای سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی، خاطر نشان کرد: تعامل حلقه ارتباطی بین خبرنگار و مردم مهم است از این رو باید بین خبرنگار و مخاطبان رسانه باید تعامل دو سویه وجود داشته باشد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان نیز در این دیدار گفت: تمام تلاش خادمین سازمان دانش آموزی در خراسان جنوبی این است که با اجرای طرح ها و برنامه های تربیت محور و اجتماع محور دانش آموزان را در تقویت تفکر دینی اخلاقی و معرفتی با استفاده از روش تربیت پژوهی متکی بر توانایی فردی و اجتماعی آنان یاری کند.

محمد رضا با اطمینان؛ از سازمان دانش آموزی به عنوان دانشکده یادگیری مهارت های فردی و گروهی یاد و ابراز کرد: این سازمان وظیفه دارد هویت اصلی یک انسان منعطف را در فضای فکری جامعه امروزی ترسیم کند.

این مقام مسئول در سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی ادامه داد: در واقع سازمان دانش آموزی سامان بخش فوق برنامه هایی در جهت شخصیت سازی و ترسیم الگوی قابل اعتماد و با اتکا به رهنمودهای الهی است که توانسته است با مدد مسئولین؛ مربیان و مدرسین عزیز خود؛ در طول این بیست سال موفقیت های چشمگیری به دست آورد.

گفتنی است در ادامه هریک از اعضا، مربیان و مدرسان حاضر در این مراسم به ارائه گزارش پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار