معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با پانا؛

با تمام توان برای رفاه فرهنگیان ایستاده‌ایم

زاهدان (پانا)- معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی سیستان و بلوچستان گفت باتوجه به اینکه شأن و جایگاه معلمان ویژه است تمام تلاش و همت برای ارتقا مسائل رفاهی فرهنگیان به‌کار گرفته می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۶۰۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
با تمام توان برای رفاه فرهنگیان ایستاده‌ایم

رضا صباغی ضمن تبریک روز معلم به فرهنگیان و دانش آموزان استان در گفت‌وگو با پانا گفت: تلاشمان بر آن است تا بتوانیم پیگیری موضوعات رفاهی همکارانمان در حوزه‌های مختلف از قبیل(خدمات رفاهی، ارائه تسهیلات و خدمات درمانی) در سراسر استان باشیم.

او ادامه داد: افزایش درآمدهای اختصاصی در استان، ساماندهی نیروهای انسانی، توزیع عادلانه امکانات و سرانه ها از مهمترین برنامه های این معاونت در سال جاری است.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی استان با اشاره به افزایش درآمدهای اختصاصی این معاونت عنوان کرد: خوشبختانه رشد ۱۰۴ درصد در آمدها در سال 98 به همت همکاران پر تلاش این حوزه از قبیل وصول مطالبات کتب و اجاره بهای فضاها سبب شده تا ۷۰۰ میلیون تومان دیوون متفرقه همکاران و بعضی از پرداختی های مربوط به بازنشستگان عزیز را که از سال ۸۸- ۸۹ مانده بود پرداخت کنیم.

او افزود: پرداخت هزینه های فوت و ازدواج سال های ۹۳، ۹۴، ۹۵ و پرداخت هزینه های رای دیوان عدالت اداری که مجموع آن ۳/۵ میلیارد تومان می شد، از منابعی که از وزارت آموزش و پرورش گرفته شده از دیگر فعالیت های شاخص این حوزه بوده است.

رشد چشمگیر بودجه سرانه مدارس در سال 98 نسبت به سال 97

صباغی با بیان اینکه در سال ۹۷، مبلغ ۵ میلیارد تومان سرانه به مدارس استان از طریق این معاونت تزریق شده است، تصریح کرد: در سال ۹۸ این رقم به حدود ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان علاوه بر ۴ و نیم میلیارد تومان که سرانه بهداشتی مدارس بود، رسیده است.

او با اشاره به اینکه ایاب و ذهاب روستای مرکزی سال ۹۸ به نسبت سال ۹۷، رشد ۴ درصدی داشته است، ادامه داد: در خصوص جیره غذایی دانش آموزان ضمن اینکه عدالت در واریزها نسبت به سال ۹۷ انجام شده است، سال ۹۷، هفده میلیارد تومان بوده و در سال ۹۸ این رقم ۲۹ میلیارد تومان افزایش یافته است. همچنین جیره غذایی ۶ میلیارد تومانی را با همکاری استانداری در میان مدارس شبانه روزی استان توزیع کرده ایم.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی استان ابراز کرد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده در این معاونت توانسته ایم وامهای مرابحه ای که در سال ۹۷- ۹۸ برای 100 نفر در ماه سهمیه داشتیم را در سال ۹۸-۹۹ به ۳۰۴ نفر در ماه برسانیم که در مجموع در سه مرحله و قریب به ۱۰ میلیارد تومان بود.

او با بیان اینکه از دیگر پرداختی های مهم این حوزه، پرداخت کارورزی همکاران در سال ۹۸ با مبلغ قریب به ۴۵۰ میلیون تومانی بوده است، افزود: با تلاش و پیگیری های مستمر این معاونت توانسته است حق التدریس بهار ۹۸ همکاران در ماه‌های مهر، آبان، آذر، دی و بهمن سال ۹۸ که تقریباً ۳۷ میلیارد تومان است پرداخت کند.

افزایش کمک های معاونت پشتیبانی اداره کل به مراکز رفاهی فرهنگیان استان

صباغی گفت: از دیگر فعالیت های شاخص این حوزه می توان به کمک های خوب آن به شهرستان ها و مناطق استان در جهت تکمیل و تجهیز مهمانسراها و مراکز اسکان، کمک به اردوگاه شهید مطهری، شهید بهشتی، اردوگاه فاطمه الزهرا زاهدان و اماکن اسکان نواحی یک و ۲ و همچنین دریافت اعتبارات از تعاون وزارت در حوزه اداری، پیگیری تبدیل وضعیت همکاران، اجرای رتبه بندی، پیگیری استخدامی ها، افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز و ستاد اجرایی فرمان امام رحمة الله، اشاره کرد.

او ادامه داد: برای اولین بار با ایجاد بانک اطلاعاتی برای بیماران صعب العلاج در حوزه های دانش‌آموزی و فرهنگیان استان توانستیم از محل بیمه حوادث بخشی از هزینه‌های این بیماران را پوشش بدهیم.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی استان بیان کرد: پیگیر آنیم تا بند دال تبصره ۹ قانون بودجه و موضوع تجاری سازی بخشی از فضاهای آموزشی که در قانون بودجه هم آمده است را به سرانجام رسانیم.

وصول 564 میلیون تومان سرانه اختصاصی برای مناطق سیل‌زده استان

او با اشاره به اینکه خوشبختانه توانسته ایم 5 میلیارد تومان از محل آسیب های اجتماعی با مشارکت استانداری خرید تجهیزات برای استان داشته باشیم افزود: در سیل اخیر نیز توانسته ایم پیگیری دریافت سرانه اختصاصی از وزارت آموزش و پرورش برای مدارس سیل‌زده به مبلغ قریب به ۵۶۴ میلیون تومان باشیم.

صباغی گفت: بزرگترین کاری که در آموزش و پرورش استان صورت گرفته است و ما این را مدیون پیگیری ها و زحمات همه عزیزان می دانیم پیگیری بیمارستان فرهنگیان بوده است.

خروج بیمارستان فرهنگیان از تملک 10 ساله شرکت اقتصاد و رفاه فرهنگیان

او ادامه داد: بیمارستان فرهنگیان استان که در سال ۷۴ کلنگ زنی شده بود پس از توقف چندین ساله و در سال ۹۴ کار ساخت و ساز آن با قراردادی که با شرکت "اقتصاد و رفاه فرهنگیان" که زیر نظر صندوق ذخیره فرهنگیان است بسته شده است که در آن زمان آموزش و پرورش استان متعهد می شود تا این بیمارستان به مدت ۱۰ سال پس از اتمام ساخت تحت تملک و اختیار شرکت "اقتصاد و رفاه" قرار گیرد تا بتواند تمامی هزینه های انجام داده را از آن وصول کند.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی استان تصریح کرد: در راستای ساخت و ساز این بیمارستان شرکت "اقتصاد و رفاه" ۲۸ میلیارد در استان سرمایه گذاری کرده است، بنابراین این معاونت با پیگیرهای متعددی و نشست‌های مختلف با همراهی خوب مدیرکل آموزش و پرورش استان و استاندار محترم با وزیر محترم جناب آقای حاجی میرزایی و دفاعی که در این خصوص داشتیم مقرر شد تا وزارت آموزش و پرورش ۲۸ میلیارد به شرکت "اقتصاد و رفاه" پرداخت کند.

او با بیان اینکه دیگر نیازی به تملک ۱۰ ساله این بیمارستان به شرکت" اقتصاد و رفاه نیست، افزود: این بزرگترین ره آورد و هدیه هفته بزرگداشت مقام معلم به همکاران عزیز فرهنگی در استان است.

صباغی در پایان خاطرنشان کرد: به فضل خدا پیگیر آنیم تا همکاران فرهنگی بتوانند از این مرکز به بهترین شکل ممکن استفاده کنند و تا حد امکان تعرفه های آن برای همکاران فرهنگی رایگان و یا به صورت دولتی انجام شود و اگر به بخش خصوصی نیز سپرده شود همکاران فرهنگی ما نسبت به سایر مراجعه کنندگان در پرداخت تعرفه‌ها مستثنی باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار