سازمان جهانی بهداشت: راه زیادی تا پایان همه‌گیری کرونا در پیش‌ است

تهران (پانا) - دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با بیان این که هنوز راه زیادی تا پایان همه‌گیری کروناویروس باقی مانده، اظهار داشت بیماری کووید-۱۹ همچنان روند ارائه خدمات بهداشتی معمول به ویژه ایمن‌سازی کودکان در فقیرترین کشورها را مختل می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۴۹۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
سازمان جهانی بهداشت: راه زیادی تا پایان همه‌گیری کرونا در پیش‌ است

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت نگرانی خود نسبت به افزایش تعداد موارد و مرگ و میر ناشی از کروناویروس در آفریقا، اروپای شرقی، آمریکای لاتین و برخی از کشورهای آسیایی، حتی با وجود کاهش این موارد در برخی از کشورهای ثروتمندتر را ابراز کرده است.

تئودور آدهانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس خبری مجازی خود در ژنو با اشاره به این که با انجام برخی اقدامات درست می‌توان از وقوع موج دوم این بیماری جلوگیری کرد، اعلام کرده است که راهی طولانی برای مقابله با کروناویروس در پیش روی خود داشته و کارهای زیادی برای انجام دادن داریم.

تاکنون بیش از سه میلیون و ۶۶ هزار نفر به بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس جدید مبتلا شده‌اند که از این میان بیش از ۲۱۱ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تئودور آدهانوم بیان داشت که برنامه‌های واکسیناسیون سایر بیماری‌ها تحت تاثیر وضعیت اضطراری ناشی از شیوع کروناویروس قرار گرفته و منجر به تهدید سلامت کودکان شده است.

به گفته وی اگرچه ممکن است کودکان با خطر پایین‌تری به لحاظ ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن مواجه باشند اما ممکن است در معرض خطر سایر بیماری‌هایی باشند که با واکسن‌ها قابل پیشگیری هستند و در شرایط همه‌گیری کرونا روند ایمن سازی و واکسیناسیون کودکان دچار اختلال می‌شود.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت که حدود ۱۳ میلیون نفر در سراسر جهان با تأخیر در واکسیناسیون منظم علیه بیماری‌هایی از جمله فلج اطفال، سرخک، وبا، تب زرد و مننژیت مواجه شده‌اند.

وی با استناد به اتحاد جهانی واکسن GAVI اظهار داشت: کمبود واکسن برای مقابله با سایر بیماری‌ها در ۲۱ کشور جهان به دلیل محدودیت‌های مرزی اعمال شده، اختلال در مسافرت‌ها و ترددها که پیامد همه‌گیری کروناویروس بوده، گزارش شده است.

تئودور آدهانوم با اشاره به تأثیر احتمالی کووید-۱۹ در خدمات‌رسانی منظم به منظور مقابله با مالاریا گفت: تعداد موارد ابتلا به مالاریا در جنوب صحرای آفریقا می‌تواند دو برابر شود اما ما در حال همکاری و حمایت از این کشورهاییم تا از وقوع این اتفاق جلوگیری کنیم.

بنا بر گزارش رویترز، دکتر مایک رایان، کارشناس ارشد وضعیت اضطراری سازمان جهانی بهداشت نیز هشدار قبلی سازمان جهانی بهداشت (WHO) را در مورد کاهش محدودیت‌ها تکرار کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار