اتوبوس‌های شهری و متروی شیراز همچنان تعطیل است

شیراز (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از تداوم تعطیلی مترو و اتوبوس‌های شهر شیراز به منظور پیشگیری از ویروس کرونا خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد
اتوبوس‌های شهری و متروی شیراز همچنان تعطیل است

سید عبدالرزاق موسوی در نشست خبری که صبح امروز به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن روز شورا، با اشاره به تداوم تعطیلی حمل و نقل عمومی شهر شیراز گفت: طبق قانون شورا وظیفه تامین سلامت و بهداشت عمومی را بر عهده دارد و بر همین مبنا شورا بر تعطیلی اتوبوس‌های شهری و مترو تاکید دارد.

او ادامه داد: قطعا اگر با وجود کرونا مجبور به بازگشایی شویم تمهیداتی را برای تامین و حفظ سلامت مردم در نظر خواهیم گرفت.

او در پاسخ به اینکه برخی تصمیم‌گیری‌ها در استان و شهر شیراز بعضا با تناقضاتی از سوی مسوولان مختلف مواجه بوده گفت: در روزهای کرونایی کشور، ترجیح منافع ملی و عمومی بر منافع فردی و گروهی اولویت داده شده است و شرایط کرونایی بیش از پیش لزوم مدیریت هماهنگ شهری را به ما یادآوری کرد و اینکه مدیریت یکپارچه شهری دیگر یک انتخاب نیست.

او ادامه داد: برای کاهش بسیاری از هزینه‌ها، بحث میریت یکپارچه را باید با قوت دنبال کنیم و این یک مطالبه عمومی باید شود و هزینه‌ها را کاهش دهد.

او با تاکید بر اینکه در مورد کرونا و تصمیم‌گیری در خصوص مقابله با آن در شورا و شهرداری شیراز با تمام کشور متفاوت بوده است گفت: وزارت بهداشت سریعا اعلام کرده است که 26 درصد زمینه انتقال کرونا به وسیله حمل و نقل عمومی است، در صورتی که آموزش و پرورش و دانشگاه ها 17 درصد زمینه انتقال ویروس را دارند.

موسوی در پاسخ به ارزیابی شورای پنجم در مدت فعالیت خود گفت: بر اساس ماده 80 در قانون شورا 34 وظیفه برای شورا تعریف شده و به صورت کلی 3 وظیفه داریم که ناظر بر همه اینها است که ما در طول شورای پنجم 420 مصوبه داشتیم که از این تعداد 240 مصوبه ناظر بر انجام یک فعالیت و ماموریت بوده است.

او ادامه داد: این مصوبات نشان می‌دهد که شورای پنجم در تحقق برنامه‌ها در حوزه فرهنگ عمومی و غیره موفق بوده و ما به‌دنبال افزایش نظارت عمومی هستیم و مردم با نظارت‌های خود می‌توانند ما را نقد کنند.

او از امضای 7 تفاهم نامه با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف خبر داد و افزود: این تفاهم‌نامه‌ها خلا مدیریت یکپارچه واحد شهری را حل می کند.

او با اشاره به اینکه شهرداری شیراز بیش از 13 هزار پرسنل دارد، تامین سلامت این تعداد نیرو را از اولویت‌های شورا و شهرداری برشمرد و افزود: کمیته‌ای در خصوص آسان سازی و مجازی سازی خدمات شهرداری تشکیل شده تا میزان مراجعات مردمی کاهش یابد و فعالیت‌ها و خدمات شهرداری مختل نشود.

او ادامه داد: پروژه های عمرانی نیز در این مدت اولویت بندی شده و پروژه های 27 گانه ای داریم که در راستای شعار انسان محوری شورا است و در حال پیگیری آن هستیم و 23 مورد پروژه شهری و هر منطقه نیز در مجموع 600 پروژه را دردست اقدام دارند.

او افزود: از جمع 3600 پروژه شهر این تعداد با اولویت‌بندی در حال پیگیری هستند.

سخنگوی شورا نیز در ادامه گفت: اگر بپذیریم که در حال مقابله هستیم بنابراین هزینه رفت‌وآمد صرفه بهتری نسبت به درگیر شدن با بیماری دارد و متاسفانه الان شاهد درگیری پرسنل بسیاری از ادارات با بیماری کرونا هستیم و همین امر موجب شد تا تعطیلی حمل و نقل عمومی را تمدید کنیم و تا شاهد برطرف شدن این موضوع باشیم.

سعید نظری در خصوص متوقف شدن پروژه خط 3 قطار شهری از ایستگاه امام احسان به سمت شهرک گلستان و شهرک‌های غرب شیراز می‌روند گفت: مجبور شدیم خط 3 مترو که روگذر است را بنا به محدودیتهای مالی و اولویت‌هایی که وجود دارد تعطیل کنیم، چرا که در مطالعات ترافیکی اولویت با خط 2 است چون حوزه ترافیکی بیشتری را پوشش می‌دهد.

او تاکید کرد: امیدواریم تا پایان امسال بخشی از خط دو را با 3 ایستگاه از میانرود به میدان آزادی افتتاح کنیم.

او در خصوص عدم رعایت تاکسی‌ها بر رعایت 3 سرنشین با تاکید بر اینکه روزانه بسته‌های بهداشتی در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد، گفت: ما 13 هزا تاکسی داریم که در حال حاضر حدود 6 هزار تاکسی فعال هستند و اینکه در شرایط کنونی محدود به سوار کردن 3 نفر شده‌اند مردم خود باید مراعات کنند و از تاکسی‌های با سرنشین بیش از 3 نفر استفاده نکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار