آموزگار مدرسه‌ای در استان فارس:

عشق آموزش به دانش‌آموزان من را در تعطیلات کرونایی به مدرسه در روستا کشاند

تهران (پانا) - دراین روزها که خیلی از فعالیت‌ها به دلیل شیوع کرونا ویروس تعطیل است اما معلمانی هستند که برای آموزش دانش‌آموزان این سرزمین ساعت‌ها راه می‌پیمایند و رنج مسیر و اقامت‌های طولانی در محل خدمت را به جان می‌خرند تا تعلیم و تربیت به عنوان عامل اصلی توسعه کشور پویایی خود را حفظ کند و این سند ماندگارِ از خودگذشتگی معلمان است.

کد مطلب: ۱۰۴۹۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
عشق آموزش به دانش‌آموزان من را در تعطیلات کرونایی به مدرسه در روستا کشاند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، منیژه رضایی آموزگار دبستان شهید محمدپوریکی از روستاهای منطقه فورگ است که دانش‌آموزانش به دلیل ضعیف بودن اینترنت و آنتن دهی پایین تلفن‌های همراه امکان استفاده از آموزش در فضای مجازی را ندارند.

این معلم گفت: در ابتدای تعطیلات مدارس به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا از طریق تماس تلفنی با دانش آموزانم ارتباط برقرار می‌کردم و از پشت گوشی موبایل به آنها درس می‌دادم. پس از مدتی تصمیم گرفتم به روستا برگردم تا در این ایام دانش‌آموزان از درس عقب نمانند.

این آموزگار فورگی با بیان اینکه در دبستان شهید محمدپور برای 20 دانش آموز روستایی تدریس می‌کند، گفت: اکنون دانش‌آموزان دبستان هر روز با ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در کلاسی که در این روستا در محل منزل یکی از دانش آموزان بر پا کرده‌ایم حاضر می‌شوند.

رضایی گفت: دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی نیز دو روز یکبار برای آموزش می‌آیند و ضمن بررسی تکالیف آنان مابقی دروس تدریس می‌شود و اشکالات درسی‌شان را برطرف می‌کنم.

این آموزگار با اشاره به اینکه دانش‌آموزان روستایی از هوش و استعداد بالایی برخوردارند، عنواندکرد: اشتیاق این دانش‌آموزان به آموختن انگیزه معلمان روستایی برای تدریس را افزایش می‌دهد و آنان خیلی بهتر از دیگر دانش‌آموزان درس را فرا می‌گیرند.

گفتنی است؛ به همت معلمان روستایی «آموزش» حتی در دورترین و صعب العبورترین مناطق روستایی منطقه فورگ جاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار