ماسک بدون تهویه در پیشگیری از کرونا در مغازه‌ها و ادارات کافی نیست

تهران (پانا) - به‌گفته یک متخصص بیماری‌های عفونی ماسک بدون تهویه در پیشگیری از کرونا ویروس در مغازه‌ها و ادارات کافی نیست.

کد مطلب: ۱۰۴۸۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
ماسک بدون تهویه در پیشگیری از کرونا در مغازه‌ها و ادارات کافی نیست

به‌گزارش ایسنا، محمدرضا ناظر اظهار کرد: ماسک در محیط‌های بسته به تنهایی کافی نیست و حتما باید برای پیشگیری از عفونت‌های تنفسی مانند کرونا ویروس و تهویه مناسب در محیط‌های بسته وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: فردی که وارد اتاق کارمند و یا مغازه‌ای می‌شود در اثر سرفه، عطسه و یا تنفس ترشحاتی را به‌طرف مقابل در فاصله دو متری پرتاب می‌کند که در این فاصله کسی قرار داشته باشد امکان انتقال تنفسی وجود دارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی اضافه کرد: بعد از دو متر نیز ممکن است ترشحات روی سطوح و لباس بریزد و قدرت پاک کردن آنها را نداشته باشیم و انتقال تماسی را افزایش می‌دهیم.

ناظر گفت: مقداری از این ترشحات هم ممکن است در فضای اتاق در محیط بسته قرار گیرد که برای جلوگیری از این مهم باید در داخل اتاق یا مغازه تهویه فشار مثبت (مانند کولر) قرار داد تا هوا از داخل اتاق و مغازه به بیرون انتقال داده شود.

وی با اشاره به اینکه بهتر است مشتری یا ارباب رجوع وارد مغازه یا اتاق کارمند نشود و خدمات از پشت درب یا پنجره ارائه شود، عنوان کرد: در طبقات دوم و سوم پاساژها و ادارات، باز مانند قبل از پشت درب خدمات ارائه شود و مشتری و ارباب رجوع وارد اتاق و مغازه نشود و در داخل اتاق و مغازه تهویه فشار مثبت و در داخل راهروها تهویه فشار منفی (هواکش بسیار قوی) برقرار شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی با تاکید براینکه در محیط‌های بسته ماسک به تنهایی جوابگو نیست، تصریح کرد: در این محیط‌ها ماسک و تهویه لازم و ملزوم یکدیگرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار