سیر صعودی ابتلا به کرونا در فارس;

شناسایی 135 بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در فارس

شیراز (پانا) - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از بررسی هزار و 151 نمونه آزمایشگاهی در 24 ساعت گذشته و تشخیص 135 مورد مثبت در استان فارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۸۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی 135 بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در فارس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، «عبدالرسول همتی» با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام آخرین آمار مبتلایان در استان فارس، گفت: استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، با بررسی 30 هزار و 243 نمونه آزمایشگاهی، در کشور در جایگاه نخست قرار دارد.
او آمار کنونی مبتلایان در استان فارس را دو هزار و 959 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، 684 نفر با بهبودی کامل، از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند و هزار و 647 نفر نیز به دلیل شرایط مساعد جسمی در قرنطینه خانگی هستند که سلامت آنان به طور منظم مورد پیگیری قرار می‌گیرد.
همتی با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته موردی از فوتی در اثر ابتلا به این بیماری وجود نداشته است، ادامه داد: بر این اساس آمار مرگ و میر در استان، تاکنون 71 مورد بوده است.
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به سیر صعودی آمار مبتلایان در استان، نسبت به جدی گرفتن توصیه های سلامت هشدار داد.
همتی اظهار کرد: تا زمان وجود زنجیره‌های انتقال ویروس، باید در صورت خروج از منزل، فاصله ایمن را که دست کم یک متر است رعایت کرده که متاسفانه شاهد بی‌توجهی عده‌ای به این موضوع هستیم و ممکن است روزهای سختی را تجربه کنیم.
خود مراقبتی، شست و شوی منظم دست‌ها و استفاده از ماسک، دیگر توصیه‌های این مقام مسوول برای مصونیت از ابتلا به کروناویروس بود.
او ادامه داد: از مجموع آمار مبتلایان روز گذشته تاکنون، 83 مورد مربوط به شیراز، پنج مورد مرودشت، رستم و ارسنجان هر کدام چهار مورد، داراب سه مورد، شهرستان های استهبان، خرم بید، اقلید، کازرون، زرقان، لامرد و زرین دست نیز هر کدام یک مورد بوده و مابقی آمار نیز مربوط به دیگر دانشگاه ‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار