نمایشگاه مجازی نقاشی دبیرستان صابرین منطقه 1

تهران(پانا)- نمایشگاه گروهی نقاشی دانش آموزان دبیرستان صابرین به پاس قدردانی از تلاش شبانه روزی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در ارائه خدمات به بیماران کرونایی، در فضای مجازی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۳۸۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه مجازی نقاشی دبیرستان صابرین منطقه 1
عذرا عفیفی، دبیر هنر دبیرستان صابرین، در گفت و گو با پانا اظهار کرد: به دلیل شیوع کرونا نقاشی‌ها را در فضای مجازی برای علاقمندان به نمایش گذاشتیم.
عفیفی ضمن قدردانی از کادر بهداشت و درمان کشور به‌دلیل تلاش و ایثار خالصانه در این برهه زمانی، افزود: 40 اثر نقاشی از آخرین آثار نقاشی دانش آموزان و آثار خودم در فضای مجازی برای علاقمندان ارائه شده با بیان اینکه موضوع این نمایشگاه، قدردانی از تلاش پرستاران و پزشکان و کادر درمانی همچنین طبیعت، گل و انسان است.
عفیفی با اشاره به اینکه دانش آموزان برای طراحی این آثار از تکنیک ماژیک، خودکار، آبرنگ، رنگ روغن، گواش و مداد رنگی استفاده کرده‌اند گفت: دانش آموزان با استفاده از این تکنیک ها نقاشی های ترکیبی، نقوش هندسی زیبایی خلق کردند. این آثار یاد آور این پیام است که می توان در قرنطینگی هم احساس را با شوق زندگی درهم آمیخت و در اتاقکی به نمایش گذاشت تا ذوق نمیرد و احساس زنده شود.
دبیر هنر دبیرستان صابرین در ادامه در مورد سبک کارش گفت: از اوایل کودکی علاقمند به نقاشی و ابداع سبکی جدید بودم و تمام نقاشی هایم از ذهن و احساس درونم نشات می گیرد و این احساسم را در قالب سبکی جدید همراه با ظرافت و ریزه کاری و تنوع رنگ با نام تلفیق مدرنیته وسنتی و با تکنیک ماژیک انجام می دهم و کاملا سبک جدیدی است. آثار من مرزی ندارد. احساس بدون مرز می باشد؛ هر مخاطبی با هر دیدگاهی و تفسیری می تواند آن را معنی کند و ویژگی نقاشی من این است که هر قسمت آن می تواند دیتیل باشد. در قالب موضوع و رنگها کاملا متعادل است.
عفیفی در ادامه اهمیت کلاس هنر را چنین بیان کرد: یکی از نعمت‌هایی که از سوی خداوند به همه انسان‌ها داده شده است، استعداد هنری است که طبیعتاً باید مانند هر استعداد دیگری پرورش یابد و در جهت رشد و تعالی و پرورش دینی و اخلاقی دانش آموزان به کار گرفته شود.
فعالیت‏‌های هنری، خلاقیت را پرورش‏ می‏ دهند و به دانش آموزان کمک می کند تا خودشان را بیان کنند. دانش ‏آموزان‏ از طریق فعالیت‏ های هنری، تخیل، حل‏ مشکلات، تفکر مستقل و تصمیم ‏گیری را تجربه‏ و احساس غرور و افتخار می‏ کنند.
لطافت روح، مدارای اجتماعی، حس زیباشناختی و مثبت اندیشی، نشاط و امید به زندگی، اعتماد به نفس، تفکر خلاق و سازنده و مهارت‌های زندگی را می توان با تربیت هنری در دانش آموزان پرورش داد.
در پایان دبیر هنر دبیرستان صابرین با آرزوی روزهایی شاد و سلامت برای همه مردم جهان و به‌خصوص مردم عزیز کشورمان، برای تمامی کادر درمان، سلامت و سعادت از خداوند متعال درخواست کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار