در گفت‌وگو با پانا

علیرضا استکی: در انتخابی المپیک 3 سهمیه گرفتیم اما یک سهمیه را از ما گرفتند؛ در مسابقات جهانی تابوشکنی می‌کنیم

فقط برای شرکت در المپیک به توکیو نمی‌رویم

تهران (پانا) – سرمربی تیم ملی بوکس ایران با اعلام رضایت از روند حرکتی بوکس در ایران، ابراز امیدواری کرد که سهمیه‌های تیم ملی بوکس در المپیک 2020 بیشتر از دو سهمیه فعلی شود.

کد مطلب: ۱۰۳۷۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا استکی: در انتخابی المپیک 3 سهمیه گرفتیم اما یک سهمیه را از ما گرفتند؛ در مسابقات جهانی تابوشکنی می‌کنیم

علیرضا استکی در گفت‌وگو با پانا درباره تمرینات و میزان آمادگی ملی‌پوشان بوکس ایران در روزهایی که کرونا ویروس، ورزش جهان را تعطیل کرده است، گفت: مثل سایر رشته‌ها، بچه‌های بوکس هم در قرنطینه هستند. از لحاظ اینکه اردوها شروع نمی‌شود تأثیرات منفی زیادی بر همه رشته‌های ورزشی وارد شده و آرزو می‌کنم هر چه زودتر این بیماری از بین برود و به روال عادی زندگی بازگردیم. در سال 98 از ابتدا تا انتها بیشترین مسابقات و اردوها را داشتیم و بچه‌ها در فشار زیادی بودند به همین دلیل تا 15 فروردین تمرینی در برنامه تیم ملی نبود و قاعدتاً اردوها را برای بعد از تعطیلات نوروز می‌گذاشتیم، اما با شرایط موجود این امکان وجود ندارد.

وی ادامه داد: ولی از آنجا که ممکن است زمان انتخابی تیم ملی انتهای خرداد ماه و یا اوایل تیر باشد، نفرات خودشان را از لحاظ آمادگی حفظ می‌کنند و همین‌طور دو بوکسور المپیکی هم در حال تمرین هستند. البته چون زمان زیادی تا المپیک 2020 مانده نیازی به آمادگی صد در صد ندارند اما همچنان زیر نظر مربی‌های خود در منزل تمرینات جامع را انجام می‌دهند.

سرمربی تیم ملی بوکس ایران درباره پیش‌بینی‌اش از مدال‌آوری در المپیک 2020 و نحوه عملکرد تیم در مسابقات پیش‌رو گفت: اگر وضعیت در حالت امن و عادی بود، می‌بایست برای مرداد ماه آماده می‌شدیم اما با این شرایط برای بچه‌های المپیکی 17 ماه فرصت داریم. در این فاصله مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش داریم که البته سهمیه المپیک نیست. مسابقات انتخابی که مرحله قبلش در فرانسه برگزار شد، قرار بود در 20 و 21 اردیبهشت هم برگزار شود که با شیوع کرونا لغو شد، حالا باید منتظر اعلام تاریخ دقیق برگزاری انتخابی باشیم و قطعاً به فکر سهمیه‌های بیشتر هستیم. می‌خواهیم در مسابقات جهانی تابوشکنی کنیم و پس از مسابقات جهانی هم فقط برای شرکت در المپیک به توکیو نرویم. تمام تلاشمان را انجام خواهیم داد تا به امید خدا خروجی خوب از المپیک 2020 داشته باشیم.

استکی در ادامه درباره وضعیت احسان روزبهانی و احتمال گرفتن سهمیه توسط این بوکسور ملی‌پوش گفت: احسان نیز در حال انجام تمرینات هست و با سایر بچه‌ها فرقی ندارد و اگر برای حضور در تیم ملی انتخاب شود در وزن جدید خود حتماً به مسابقات انتخابی المپیک اعزام خواهد شد. روزبهانی امسال دو بار در مسابقات حضور پیدا کرد. یک بار در مسابقات جهانی و یک بار در انتخابی المپیک بود. من کاملاً میدان را برایش باز گذاشته‌ام برای اینکه بتواند سهمیه بگیرد، حالا باید ببینیم برنامه جدید او چیست.

وی همچنین درباره وضعیت مالی بوکس گفت: مشکلات مالی همچنان هست و با بودجه وزارت ورزش و کمیته المپیک تیم را به جلو می‌بریم. یک مقدار از لحاظ مالی مشکلات پابرجاست. از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش سپاسگزاریم بابت اینکه پول را به موقع به ما می‌رسانند و به ما کمک می‌کنند. هر میزبان، بار مشکلات مالی ما کم شود قطعاً دیدارهای تدارکاتی بیشتری را خواهیم داشت و اردوهای بهتری را برگزار می‌کنیم و نظم و انضباط کاری بهتر خواهد بود و بر روی تیم هم تأثیر مثبت می‌گذارد

سرمربی تیم ملی بوکس در پاسخ به این سؤال که آیا طبق پیش‌بینی رئیس فدراسیون، امکان کسب چهار سهمیه برای بوکس ایران در المپیک توکیو وجود دارد؟ گفت: ما درحقیقت در اردن سه سهمیه گرفتیم ولی یک سهمیه ما که توسط امید احمدی‌صفا بدست آمد را از ما گرفتند. تا به حال این اتفاق برای ما رخ نداده بود که در مسابقات جهانی این کار را انجام دهند. ما روی مانیتور برنده بودیم اما دست حریف را به عنوان برنده بالا بردند؛ اعتراض هم کردیم، اما سهمیه را به حریف دادند. تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا در مسابقات جهانی تابوشکنی کنیم و با برنامه‌ریزی خوب بتوانیم سهمیه‌ها را بیشتر کنیم.

استکی درباره راهکارهای جلوگیری از این دست اتفاقات گفت: راهکاری نداریم دلیل آن هم این است که داورها کنار رینگ خیلی تأثیرگذار هستند و ممکن است با هم تبانی کنند. باید شفاف‌سازی شود و کارمان خوب باشد و آن‌قدر خوب ظاهر شویم تا ناخودآگاه نتوانند حرفی بزنند و این قبیل مشکلات رفع شود.

سرمربی تیم ملی بوکس ایران در پایان درباره روند حرکتی بوکس در ایران طی سال‌های اخیر گفت: حرکت بوکس ایران رو به جلو هست و به همین منوال اگر پیش رود به نتیجه و دستاوردهای بهتری خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار