اقدام بانک‌ها برای رفع مشکلات ناشی از کرونا

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید بانک‌ها در مسیر رفع مشکلات فعلی ناشی از کرونا قدم‌های مناسبی برداشته‌اند.

کد مطلب: ۱۰۳۷۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
اقدام بانک‌ها برای رفع مشکلات ناشی از کرونا

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، سیدمهدی فرشادان با بیان اینکه ارایه یارانه به شبکه بانکی در جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مردم در شرایط فعلی لازم است، افزود: باید بدانیم با توجه به تورم فعلی رخ داده در اقتصاد، ارایه وام یک میلیون تومانی به خانوارها نیز کفاف خریدهای ضرور را نمی کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه دولت باید سیاست های مدونی را برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع کرونا در دستور کار قرار دهد، تصریح کرد: به طور حتم ارایه تسهیلات با نرخ سود بالا برای کسی درمان درد نخواهد بود، از اینرو دولت باید بداند در شرایط فعلی تنها گزینه و راه نجات ارایه وام قرض الحسنه یا کم بهره است.

وی با اشاره به نشست های مستمر کمیسیون های تخصصی مجلس با تیم اقتصادی دولت، گفت: دولت می تواند با تجهیز مالی بانک ها در شرایط فعلی و در نهایت کمک به تولید از مشکلات عدیده اقتصادی جلوگیری کند.

این عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس دهم با بیان اینکه با توجه به شعار سال دولت باید نقدینگی های موجود در جامعه را به سمت تولید هدایت کرده و به بانک ها نیز در این رابطه کمک کند، افزود: ارایه سیاست های منسجم و آینده مدار لازمه تحقق شعار سال بوده، از اینرو لازم است دولت امسال به تحقق وعده های خود بیشتر توجه کند.

وی با تاکید بر اینکه بانک ها در مسیر رفع مشکلات فعلی ناشی از کرونا قدم های مناسبی را برداشته اند، تصریح کرد: تداوم این سیاست ها در صورت استمرار این بیماری مورد انتظار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار