آموزش مهارتی و جذب دانش‌آموختگان در بازار کار، شاخصه اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای

شیراز(پانا)-نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار در مجلس شورای اسلامی از کارگاه دوخت دانشکده فنی و حرفه‌ای شهرستان کازرون بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس نماینده منتخب مردم شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار در مجلس شورای اسلامی در این بازدید از فعالیت‌های جهادی صورت گرفته در دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شیراز قدردانی کرد و اظهار کرد: حضور در جمع بانوان جهادی که این روز‌ها مشغول تولید ماسک هستند، خاطرات پشتیبانی جنگ در سال‌های دفاع مقدس را برایم تداعی کرد.

فریدون عباسی بیان کرد: معتقدم نقش زنان امروزه در خط مقدم تمدن‌سازی قرار دارد که شاهراه اصلی رشد بشریت است.

او که مدیریت اجرایی و مشاور حوزه معاونت دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را نیز در کارنامه خود دارد در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تاثیرگذار آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اشاره کرد و افزود: اینکه دانشجویان این دانشگاه، فنی آموزش داده می‌شوند و پس از دانش‌آموختگی با مهارتی که به دست می‌آورند می‌توانند در آینده جذب بازار کار شوند بسیارموثر بوده و شاخصه اصلی و نقطه امید دانشگاه فنی و حرفه‌ای به شمار می‌رود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در دولت دهم تاکید کرد: بر این باوریم باید آموزش‌های فنی در آموزشکده‌ها و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور توسعه یابد تا روز به روز شاهد تربیت تکنسین‌های ماهر در جامعه باشیم.

عباسی همچنین در این بازدید برای حضور در جمع دانشجویان دختر دانشکده فنی و حرفه‌ای شهرستان کازرون و پیگیری برای رفع مشکلات و توسعه این دانشکده قول مساعد داد.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهرستان کازرون، نیز در این بازدید اظهار کرد: این دانشکده در شش رشته و دو مقطع کاردانی و کارشناسی از سال ۷۶ فعالیت خود را آغاز کرده است.

اعظم قنبریان به موضوع تولید ماسک در دانشکده فنی کازرون در راستای پیشگیری از کرونا اشاره و تصریح کرد: این مهم در اواخر اسفندماه ۹۸ آغاز و تاکنون بیش از ٤٦ هزار ماسک توسط دانشجویان، اساتید، کارکنان و گروه‌های جهادی در این دانشکده تولید شده است.

او بیان کرد: ماسک‌های تولید شده به صورت بهداشتی و بسته‌بندی در اختیار داروخانه‌ها، اداره‌ها، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، افراد بی‌بضاعت، فرمانداری، دفتر امام جمعه و سایر دستگاه‌های و نهاد‌های شهرستان قرار گرفته است.

قنبریان تصریح کرد: در مدت فعالیت کارگاه تولید ماسک در دانشکده فنی و حرفه‌ای کازرون که همچنان نیز فعال و به تولید روزانه دوهزار ماسک رسیده امام جمعه، فرماندار، دادستان، فرماندهی‌انتظامی، سپاه و ارتش در منطقه کازرو، رئیس شبکه بهداشت و درمان و خیران بازدید کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار