بیماران قلبی و عروقی به شدت مستعد ابتلا به کرونا هستند

زنجان (پانا) - حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد آمار بستری بیمارستان و پذیرش i.c.u بیماران کرونا مربوط به بیماران قلبی و عروقی است و آمار مرگ و میر هم در این بیماران زیاد است. درحالی که در افراد عادی مرگ و میر مربوط به کرونا، زیر ۱۰ درصد است.

کد مطلب: ۱۰۳۶۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
بیماران قلبی و عروقی به شدت مستعد ابتلا به کرونا هستند

به گزارش وبدا زنجان، وحید خسروشاهی متخصص قلب و عروق در ویژه‌برنامه عافیت از استودیو سلامت استان زنجان مستقر در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه دانشگاه، در خصوص ارتباط کرونا و قلب و عروق اظهار کرد: ارتباط ثابت شده‌ای بین بیماری قلب و عروق و عفونی است که بیماری کرونا هم از این قاعده مستثنی نیست.

خسروشاهی افزود: ویروس کرونا که جزء عوامل عفونی است از طریق مجاری تنفسی وارد دستگاه تنفسی می‌شود و بعد از تکثیر و تحریک سیستم ایمنی بدن، منجر به التهاب در کل بدن می‌شود که همین التهابات منجر به علائم کرونا که شامل: تب، لرز، ضعف، بی‌اشتهایی، خستگی و سایر علایم است، می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر مقدار این التهاب شدید شود و ریه را به صورت گسترده درگیر کند، منجر به نارسایی ریه می‌شود و در کنار نارسایی ریه، به خاطر اینکه دستگاه گردش خون و در رأس آن قلب، ارتباط تنگاتنگی با هم دارند در ریه یا قلب ایجاد مشکل کرده و سیستم‌های دیگر را هم درگیر می‌کند و خود التهاب، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم می‌تواند با حضور این عوامل ویروسی در خود بافت قلبی منجر به بیماری‌های قلبی شود.

این متخصص قلب و عروق ادامه داد: بیماران قلبی و عروقی از جمله بیماران پرفشاری خون، نارسایی قلبی، بیمارانی که سابقه حمله‌های قلبی، جراحی قلب باز و تعویض دریچه دارند یا در بیمارانی که سیستم هدایتی قلب درگیر است و تحت درمان هستند، حتما باید به صورت مضاعف و دوچندان توصیه‌های بهداشتی و پیشگیری بیماری کرونا را جدی بگیرند.

خسروشاهی با بیان اینکه حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد آمار بستری بیمارستان و پذیرش i.c.u بیماران کرونا مربوط به بیماران قلبی و عروقی است، بیان کرد: آمار مرگ و میر هم در بیماران قلبی زیاد است. در حالی که در افراد عادی مرگ و میر مربوط به کرونا، زیر ۱۰ درصد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار