مدیرکل میراث‌فرهنگی فارس: 3 باند حفار غیرمجاز و 9 حفار در نوروز 99 دستگیر شدند

شیراز (پانا) - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از اجرای 5388 مورد سرکشی از آثار تاریخی استان توسط یگان حفاظت اداره کل از ابتدای فروردین تاکنون خبر داد و افزود: در این سرکشی‌ها ماموران یگان حفاظت موفق به دستگیری 3 باند و 9 نفر حفار غیرمجاز در استان شدند.

کد مطلب: ۱۰۳۶۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی فارس: 3 باند حفار غیرمجاز و 9 حفار در نوروز 99 دستگیر شدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، مصیب امیری عنوان کرد: در راستای حفاظت و صیانت از آثار و بناهای تاریخی استان در ایام نوروز، تعداد 5 هزار و 388 مورد بازدید و سرکشی از سوی یگان حفاظت صورت گرفته که منجر به دستگیری 3 باند حفار غیرمجاز در حین حفاری و دستگیری 9 نفر حفار غیرمجاز، کشف 3 دستگاه فلزیاب و کشف ادوات حفاری شامل 4 دستگاه پیکور برقی، 2 دستگاه موتور برق، یک دستگاه تهویه هوا، طناب، مقادیری بیل و کلنگ و... شد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود آثار تاریخی فراوان در استان فارس اقدام به تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی که به عنوان نیروهای حاکمیتی نقش ویژه‌ای در حفظ و احیا میراث گرانبهای استان ایفا می نمایند کرده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس خواستار مشارکت بیشتر سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌ها در حفاظت از آثار تاریخی شد و افزود: یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس از طریق شماره تماس 37300553 و تلفن گویای 1801 و شماره 09662 آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار