با پسماندهای خانگی کرونایی چه می‌کنند؟

تهران (پانا) - به‌گفته مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی البرز با توجه به اینکه برخی بیماران در منزل قرنطینه هستند و دوران بهبود خود را در خانه سپری می‌کنند باید به بحث مدیریت پسماندهای آنها توجه داشت.

کد مطلب: ۱۰۳۶۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
با پسماندهای خانگی کرونایی چه می‌کنند؟

به‌گزارش ایسنا، مقصود جعفری‌نیا با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نگران مدیریت پسماندهای بیمارستانی نیستیم، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا شاهد بستری تعدادی از مبتلایان در بیمارستان‌های استان هستیم.

او ادامه داد: بدون شک این بیماران پسماندهایی تولید می‌کنند که مدیریت آنها باید به بهترین شکل صورت بگیرد تا احتمال شیوع بیماری از طریق این پسماندها را به حداقل برساند.

او با بیان اینکه هیچ نگرانی در خصوص مدیریت پسماندهای بیمارستانی و مراکز درمانی در شرایط فعلی وجود ندارد، گفت: تمام پسماندهای بیمارستانی و مراکز درمانی استان به شیوه کاملا اصولی و طبق پروتکل‌های تعیین شده جمع‌آوری، بی خطرسازی و سپس در مکانی مشخص شده دفن می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه همه بیماران کرونایی در بیمارستان بستری نیستند، افزود: با توجه به اینکه برخی بیماران در منزل قرنطینه هستند و دوران بهبود خود را در خانه سپری می‌کنند باید به بحث مدیریت پسماندهای آنها نیز توجه داشت.

جعفری‌نیا اضافه کرد: از دهه اول اسفند اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا از درب منازل منتفی شده که همین امر نقش به سزایی در کاهش احتمال شیوع این ویروس از طریق زباله‌ها دارد.

مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با هماهنگی صورت گرفته با شهرداری کرج، در حال حاضر پسماندهای خانگی با شیوه‌های اصولی جمع‌آوری و سپس به مرکز دفن زباله منتقل می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار