قائم مقام سازمان محیط زیست به پانا خبر داد؛

مدیریت 90 درصدی پسماندهای خانگی در کشور/ پیشنهاد ادغام سازمان‌های متولی محیط زیست

خبرگزاری پانا: قائم مقام سازمان محیط زیست با اشاره به موضوع مدیریت پسماند گفت: 90 درصد پسماندهای خانگی مدیریت شده است.

کد مطلب: ۱۱۱۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد

علی محمد شاعری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان این مطلب اظهار داشت: 90 درصد پسماندهای خانگی کشور، 85 درصد پسماندهای بیمارستانی، 80 درصدی پسماندهای ویژه کشور مدیریت شده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست ادامه داد: همچنین یکی از اقدامات خوبی که صورت گرفته انتقال تکنولوژی و توانمندسازی 12 کشور منطقه آسیایی به منظور مدیریت پسماندهای ویژه است.
قائم مقام سازمان محیط زیست با بیان اینکه مهم ‌ترین موفقیت سازمان در زمینه مدیریت پسماند بوده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری در هشت کلانشهر و در استان گلستان پایان دفع غیربهداشتی زباله ‌ها را اعلام کردیم. علاوه بر آن جمع‌آوری بهداشتی و مکانیزه پسماند خانگی را به 90 درصد رساندیم و استانداردهای آلایندگی آب و خاک را در 150 فاکتور تنظیم کردیم.
وی همچنین با اشاره به موضوع ادغام دستگاه های متولی محیط زیست کشور نیز به پانا گفت: فعالیت پراکنده سازمان ‌های مختلف در حوزه محیط زیست باعث ایجاد ناهماهنگی در این بخش می شود. پیشنهاد سازمان محیط زیست این است که یک سازمان منسجم و مقتدر مسئولیت اداره نظام امور محیط زیست را عهده ‌دار شود تا پاسخگوی تمام انتظارات و مطالبات مردم و دولت در خصوص محیط زیست کشور باشند.
به گزارش پانا، سازمان جنگل ‌ها، سازمان شیلات، سازمان هواشناسی و سازمان محیط زیست از جمله سازمان‌ هایی هستند که در حوزه محیط زیست فعالیت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار