وکیلی: برنامه وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی مسئولانه و قابل ارزیابی است

تهران (پانا) - نماینده مردم تهران در مجلس در دفاع از کاظم خاوازی گفت، برنامه های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی مسئولانه، با دقت و متناسب با وضعیت کشور نوشته شده و نشان می‌دهد به آنچه که در برنامه آمده، متعهد است.

کد مطلب: ۱۰۳۴۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
وکیلی: برنامه وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی مسئولانه و قابل ارزیابی است

محمدعلی وکیلی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: اهمیت غذا در کشوری که داعیه استقلال دارد بر کسی پوشیده نیست و قفسه‌های پر سوپر مارکت‌های ایران در مقایسه با کشورهای مدعی پیشرفت نشانه این بود که دیگران در وزارت کشاورزی زحمت ها کشیدند و بخشی از این زحمت‌ها مدیون آقای حجتی و تیم ایشان در وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: امن‌ترین بخشی که در کلان اقتصاد کشور کمترین آسیب را از کرونا دیده، بخش کشاورزی است همه بخش‌ها از جمله صنعت و خدمات به عنوان پاشنه آشیل اقتصاد ایران از آنجا که متکی به ارز است یا آسیب دیده اند یا در معرض آسیب قرار دارند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش کشاورزی کمترین آسیب را دیده و این نشان می‌دهد که این بخش نقطه اتکا استقلال کشور و نقطه اتکا امنیت ما در بحران‌ها است، افزود: همین بخش که می‌تواند اقتدار ما را به نمایش بگذارد به دلیل رویکرد سنتی همچنان با ظرفیت واقعی خود فاصله بسیار دارد.
وی خاطرنشان کرد: در طول این سالیان شعارهای زیادی در حوزه کشاورزی دادیم و در برنامه های بالادستی اهداف متعالی را تعیین کردیم اما همچنان رویکرد این بخش سنتی است به این دلیل که در راس وزارتخانه متولی شخصیت عالم و و دانشمند نداشتیم و کسانی که بودند اگر چه با روحیه جهادی تلاش می کردند اما به دلیل فاصله با رویکرد دانش بنیان و علمی، ظرفیت مغفول این بخش همچنان بیش از ظرفیت بالفعل است.

وکیلی با اشاره به سوابق علمی کاظم خاوازی ادامه داد: حضور یک دانشمند در جایگاه وزارت جهاد کشاورزی فرصت مهمی است که با انتخاب آقای خاوازی قابل تحقق است به رقم اینکه تاکید مخالفان به سابقه اجرایی ایشان سوابق اجرایی دارند، آیا سابقه اجرایی به معنای بیل و کلنگ در دست گرفتن است؛ مشکل امروز کشاورزی ما رویکرد سنتی است و اینکه داده های تحقیقات خود را در مرزعه نشان نمی دهد و اینکه کشاورزی ما هنوز بیل و کلنکی است این را فرصت بدانیم و کم بها ندانیم.

وی افزود: دغدغه دست پاکی و مبارزه با فساد و اینکه ساختار جهاد کشاورزی انقلابی بوده و از ابتدا فرض بر این بوده که این روحیه می توان سرعت استقلال را افزایش دهد؛ در پروسه دیوان سالاری در این سالیان مافیا و رانت ها در این وزارت خانه ایجادشده و امضاهای طلایی فساد زا شکل گرفت.

وکیلی گفت: آقای خاوازی تک درختی در کویر، بدون رانت و آقازادگی و بدون تکیه به احزاب و سیاسی است؛ ایشان بدنه کارشناسی و علمی این وزارتخانه را تجربه کرده و می‌تواند مسیر تحول کشاورزی سنتی به علمی را محقق کند و حلقه اتصال اجرا و تحقیقات باشد و کشاورزی سنتی. هزینه‌بر را متحول کند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: حذف پست‌های رانتی و زائد و قوانین مزاحم و امضاهای فساد زا از طریق هوشمندسازی ساختار خدمات در این وزارتخانه هدف است؛ معیشت کشاورزان نیز ازدغدغه‌های مهم است توجه به اقتصاد کشاورزان و معیشت آنان به عنوان موتور کشاورزی و استقلال کشور باید مورد توجه باشد. پایداری سرعت دهی به بخش کشاورزی باعث ایجاد مهاجرت معکوس و بهبود وضعیت روستاهای برای زندگی می‌شود.

وی برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی را عاری از شعار زدگی عنوان و اظهار کرد: در برنامه آقای خاوازی خبری از حرف‌های شعاری نیست برنامه ایشان مسئولانه و با دقت و متناسب با مقدرات کشور نوشته شده است و نشان می‌دهد ایشان به آنچه که در برنامه آمده، متعهد است؛ برنامه ایشان قابل سنجش و ارزیابی است

وکیلی همچنین با اشاره به هفته های آخر مجلس دهم خطاب به نمایندگان منتخب مجلس یازدهم افزود: مجلس ما بیش از یک ماه فرصت ندارد و ما بعد از یک ماه دیگر به شرط اینک کرونا اجازه دهد از ۷ خرداد وارد ساحت دیگری در اداره کشور به عنوان مجلس یازدهم خواهیم بود؛ فرصت مفید این دولت(دوازدهم) یک سال است.

وی ادامه داد: عملکرد این مجلس در حوزه نظارت و قانونگذری هر چه بوده است امروز در ثانیه های پایانی خود است هر چه خواستند بر سر مجلس آوردند که آن را از چشم مردم بیاندازند، این مجلس در حوزه نظارت در چارچوب رای ملت به مجلس به عنوان نماد عمل کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار