اقدامات و ابتکارات آیسسکو برای تداوم آموزش و جلوگیری از همه‌گیری کرونا

تهران (پانا) - دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران مهمترین اقدامات این سازمان را برای کمک به کشورهای عضو برای تداوم آموزش در موقعیت بحرانی کنونی (انتشار کروناویروس) تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات و ابتکارات آیسسکو برای تداوم آموزش و جلوگیری از همه‌گیری کرونا

به گزارش دبیرخانه کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران، غلامرضا کریمی با بیان اینکه سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (آیسسکو) همگام با سایر سازمان‌های بین‌المللی و در هماهنگی با توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی در این موقعیت خطیر کنونی که انتشار ویروس کرونا آموزش رسمی مدارس را متوقف کرده است، اقدامات و ابتکارات جدیدی متناسب با این وضعیت برای اطمینان از تداوم آموزش در مدارس و دانشگاه‌های کشورهای عضو به شیوه‌های جایگزین آموزش حضوری، به انجام رسانده است، به برخی از آن‌ها اشاره کرد و گفت: این سازمان ضمن توصیه موکد به کشورهای درگیر ویروس کرونا، در خصوص تعلیق مناسبت‌ها و متوقف کردن آموزش در مدارس، آن‌ها را به اتخاذ روش‌های جایگزین دیگر در زمینه آموزش، در راستای محدود کردن انتشار این ویروس، فراخواند.

او ادامه داد: سازمان آیسسکو در بیانیه‌ای به کشورهای عضو این سازمان هشدار داد که موثرترین و سریع‌ترین اقدامات را جهت پیشگیری از انتشار ویروس انجام دهند و کلاس‌های چهره به چهره را با گزینه‌های مناسب جایگزین کنند. در این بیانیه تاکید شد موسسات تحصیلی مختلف باید به صورت موقت تعطیل شوند. همزمان این سازمان تمایل کامل خود را جهت حمایت از تلاش کشورهای عضو اعلام کرد تا از دسترسی به تحصیل و تداوم فرآیند تدریس، در بهترین شرایط، اطمینان کامل حاصل کند.

کریمی اضافه کرد: آیسسکو، به عنوان بخشی از تعهداتش برای حمایت از تلاش جهت مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا، شروع به ساخت کلیپ‌های ویدیوئی و اینفوگرافیک در راستای کمک به افزایش آگاهی عمومی در رابطه با اهمیت و راه‌های مقابله با این همه‌گیری جهانی کرده است تا مردم بتوانند تحت این شرایط به کار و یادگیری ادامه دهند. در این آموزش‌های ویدیویی، ابتدا ویروس کرونا تعریف می‌شود و سپس تفاوت آن با آنفولانزای فصلی نشان داده شده و آنگاه اقدامات لازم برای محافظت در برابرهمه‌گیری شرح داده می‌شود.

دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این سازمان در بخش دیگری از اقدامات خود در زمینه مبارزه با انتشار ویروس کرونا و در راستای ارتقاء پژوهش علمی در این زمینه، جایزه ویژه‌ای را برای اشخاص یا گروهی که بتوانند یک دارو یا واکسن موثر بر علیه کروناویروس (COVID-19) تولید کنند، اختصاص داده است، تاکید کرد: سازمان آیسسکو به طور مداوم پیگیر پیامدهای انتشار ویروس کرونا بر شرایط آموزشی، علمی و فرهنگی در کشورهای عضو خواهد بود. در این راستا، این سازمان ضمن تاکید مجدد بر اعتماد به نفس کشورهای جهان برای غلبه بر این بحران و مهار پیامدهای اجتماعی، اقتصادی و ... با موثرترین راه‌ها، کشورهای عضو را در راستای تلاش‌های‌شان، به هر اندازه که ممکن است و در راستای تحولات آینده، حمایت می‌کند.

او گفت: آیسسکو، همچنین در جهت تامین اهداف حمایت و کمک به مقامات ذیصلاح کشورهای عضو، تصمیم بر ایجاد مکانیزم‌های پاسخ فوری به شرایط اضطراری و تضمین ادامه آموزش و پرورش گرفته است. این سازمان با تاکید بر تقدم اهمیت همکاری و همبستگی میان کشورهای عضو و تمام ملل و مردم دنیا، خواستار اولویت‌بندی مصلحت بشریت در این شرایط است.

کریمی همچنین از راه‌اندازی خانه دیجیتال آیسسکو به عنوان ابتکار جدید این سازمان به منظور پشتیبانی تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای محدودکردن تاثیرات ویروس کرونا خبر داد و یادآور شد: آغاز مقدمات تهیه سالن‌های تخصصی در دفتر مرکزی سازمان برای سازماندهی ویدئوکنفرانس‌ها و پخش مطالب آموزشی، علمی و فرهنگی به نفع کشورهای عضو و نیز آغاز برنامه آماده‌سازی و آینده‌نگر برای مدیریت بحران در حوزه‌های صلاحیت خود به منظور قراردادن آن در اختیار مقامات ذیصلاح کشورهای عضو از دیگر اقداماتی است که سازمان آیسسکو در موقعیت بحرانی کنونی انجام داده است.

دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران همچنین افزود: سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (آیسسکو) در ابتکار دیگری گروه‌های آسیب‌پذیر اجتماعی در مناطق روستایی و دورافتاده را مورد توجه قرار داده و برای تقویت سیستم‌های بهداشتی و جلوگیری از خطرات اپیدمی و نیز افزایش آگاهی در زمینه مبارزه با ویروس کرونا و سایر بیماری‌های همه‌گیر، از طریق توزیع کیت‌های آموزشی و بهداشتی اقدام کرده است.

کریمی همچنین از آغاز تهیه طرحی توسط این سازمان با هدف هماهنگی قوانین ملی با شرایط استثنایی و شرایط اضطراری برای حفظ هرچه بیشتر کارکرد تأسیسات عمومی و اطمینان از تداوم زندگی اجتماعی و اقتصادی خبر داد و بیان کرد: کارکنان سازمان مرکزی آیسسکو ۱۰ درصد از حقوق ماه مارس خود را برای کمک به صندوق مبارزه با انتشار ویروس کرونا در کشور مغرب اختصاص داده‌اند. در واقع کارکنان این سازمان که از بیش از ۲۰ ملیت مختلف هستند، با این اقدام خود همبستگی‌شان را با مردم کشور مقر سازمان، برای مبارزه با این بلای همه‌گیر نشان دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار