سیل به تاسیسات آبرسانی ۴۱ روستای سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان می گویدسیلاب سوم و چهارم فروردین به تاسیسات آبرسانی ۴۱ روستای این استان خسارت وارد کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
سیل به تاسیسات آبرسانی ۴۱ روستای سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد

به گزارش ایرنا، علیرضا قاسمی اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده تاکنون آب ۳۲ روستا وصل و بقیه روستاها به دلیل طغیان رودخانه‌های فصلی و بسته بودن مسیرها تاکنون اقدامی انجام نشده است.

وی ادامه داد: تجهیزات و لوازم موردنیاز در روستاهای درگیر سیلاب آماده است تا به محض فروکش کردن جریان آب عملیات بازسازی آنها انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بیان کرد: در روستاهایی که به دلیل بسته بودن راه‌های دسترسی هنوز اقدامی انجام نشده آبرسانی سیار و آب جیره بندی از طریق مخازن در محل تا رفع بحران ادامه دارد.

وی گفت: روستاهایی که دچار بحران شده‌اند در شهرستان‌های دلگان،‌ سرباز، نیکشهر و قصرقند قرار دارند.

قاسمی ابراز امیدواری کرد تا رفع مشکل روستاهای باقی‌مانده مشکلی خاصی وجود ندارد و به محض فروش کردن سیل عملیات بازسازی شبکه آبرسانی این روستاها نیز آغاز خواهد شد.

براثر بارندگی‌های سوم و چهار فروردین در سیستان و بلوچستان ۱۱ مسیر ارتباطی در جنوب این استان را بست و راه ارتباطی ۹۱ روستای شهرستان‌های میرجاوه و تفتان و ۴۰ روستای شهرستان دشتیاری قطع شد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بیشترین بارش‌های شبانه روز گذشته با ۸۹.۴ میلی‌متر مربوط به «چانف» نیکشهر، «ساربوگ» قصرقند ۷۸، «درودی نرون» خاش ۷۱.۵، «پیپ» نیکشهر ۶۷، «همت آباد کورین» زاهدان۶۳، «توتان» نیکشهر ۶۲.۵، بنت» نیکشهر ۶۱، «دستگرد» نیکشهر ۶۰ و «میرآباد» زاهدان ۵۸.۵ میلی‌متر گزارش شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار