مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان: بارش های ۱۸ نقطه در استان به بیش از ۵۰ میلی متر شد

زاهدان (پانا) - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته فعالیت سامانه بارشی در این استان به اوج خود رسید و در ۱۸ نقطه استان به بیش از ۵۰ میلی متر باران باریده است.

کد مطلب: ۱۰۳۲۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان: بارش های ۱۸ نقطه در استان به بیش از ۵۰ میلی متر شد

محسن حیدری اظهار کرد: همانطور که انتظار می‌رفت سامانه بارشی یکشنبه شب به اوج خود رسید و از حداقل ۱۳۰ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی سیستان وبلوچستان گزارش بارندگی دریافت شد.

او با بیان اینکه بیشینه بارش‌های این سامانه تا صبح امروز با ۸۹.۴ میلی‌متر مربوط به (چانف) نیکشهر بوده است، ادامه داد: پس از نیکشهر از ایستگاه‌های (ساربوگ) قصرقند ۷۸، (درودی نرون) خاش ۷۱.۵، (پیپ) نیکشهر ۶۷، (همت آباد کورین) زاهدان۶۳، (توتان) نیکشهر ۶۲.۵، بنت» نیکشهر ۶۱، (دستگرد) نیکشهر ۶۰ و (میرآباد) زاهدان ۵۸.۵ میلی‌متر باران گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان تصریح کرد: حداقل از ۱۸ نقطه استان در شهرستان‌های قصرقند، خاش، چابهار، نیکشهر، ایرانشهر و زاهدان بارش بیش‌از ۵۰ میلی‌متر گزارش شده است.

او افزود: همچنین میزان بارندگی در ۴۶ ایستگاه سیستان و بلوچستان بین ۲۰ تا ۵۰ میلی‌متر بوده است.
حیدری به بارش‌های شدید در نواحی ساحلی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: تا صبح امروز در ۱۵ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی در شهرستان‌های ساحلی استان بارندگی ثبت شده که بیشترین مقدار با ۶۴.۲ میلی‌متر مربوط به شهر چابهار بوده است.

او در پایان ابراز داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان شرایط برای بارش رگبار باران، رعدوبرق، بادشدید و گردوخاک در سیستان و بلوچستان فراهم است اما پیک بارش‌ها را پست سر گذاشته‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار