در گفت‌وگوی پانا با مدیرکل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت مطرح شد:

ستاد ویژه تجارت خارجی در سازمان توسعه تجارت راه‌اندازی شد

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات کشاورزی سازمان توسعه تجارت از تشکیل ستاد ویژه تجارت خارجی در سازمان توسعه تجارت خبر می‌دهد و می‌گوید این ستاد موضوعات و مشکلات ناشی از گسترش بیماری کرونا بر تجارت خارجی را در رصد می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۲۶۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
ستاد ویژه تجارت خارجی در سازمان توسعه تجارت راه‌اندازی شد

محمود بازاری، مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات کشاورزی سازمان توسعه تجارت گفت:‌ « تجارت کالا و خدمات ناشی از گسترش بیماری کرونا در ایران تحت تاثیر قرار گرفته است. برخی از کشورهای خارجی واردات کالا از ایران را محدود کرده‌اند که البته این محدودیت‌ها موقت است.»

وی ادامه داد: « کشورهای همسایه محدودیت‌هایی را برای رفت و آمد افراد و کالاها و محموله‌های تجاری ایجاد کرده‌اند. صادرات کالاهای غذایی و کشاورزی نیز با مشکلاتی مواجه شده است و به دلیل احتمال انتقال بیماری صادرات محصولات باغی و کشاورزی اکنون با مشکلاتی همراه است. »

بازاری گفت: « دولت تدابیری اندیشیده است تا در مناطق مرزی برای خروج کامیون‌ها و محموله‌های تجاری ضوابط قرنطینه‌ای و بهداشتی رعایت شود تا کالاهایی که امکان ورود به کشورهای همسایه را دارند با مشکل مواجه نشوند.»

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات کشاورزی سازمان توسعه تجارت تاکید کرد:‌ » در وضع پیش‌ آمده تمامی کشورها باید با هم همکاری داشته باشند و باید این اطمینان به خریدار و مصرف‌کننده خارجی داده شود که کنترل‌ها و مواظبت‌ها درحال انجام است تا اعتماد آنها از بین نرود.»

وی اضافه کرد:‌ «گفت‌وگوها و رایزنی‌های لازم در حال انجام است و به ویژه در مرزهای کشور تدابیری باید اندیشیده شود تا محدودیت‌های موجود برطرف شود و مسیرها باز شود. باید این اطمینان به طرف خارجی داده شود که کنترل‌های لازم در حال انجام است.»

بازاری درباره تاثیر کرونا بر مبادلات تجاری با چین عنوان کرد:‌ « طبیعی است که گسترش این بیماری بر مراودات تجاری کشورهای جهان با چین و ایران شرایط جدیدی حاکم شده است. ما برای صادرات به چین مشکلی نداریم اما شرایط به وجود آمده در این کشور غیرعادی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار