کارشناس و مشاور بهداشت آموزش و پرورش گفت:

بیماری کرونا به کاشمر نفوذ نکرده است

علائم بیماری کرونا مانند آنفولانزا است

کاشمر(پانا)-بیماری واگیردار کرونا طبق گزارش نهاد های علمی به شهرستان کاشمر نفوذ نکرده است.

کد مطلب: ۱۰۲۶۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
بیماری کرونا به کاشمر نفوذ نکرده است

محمد عباسی کارشناس و مشاور بهداشت آموزش و پرورش در گفتگوی اختصاصی به خبرنگار پانا گفت:بیماری کرونا امروز جنبه روانی در بین مردم به خصوص دانش آموزان ساخته است.
او ادامه داد: بیماری کرونا به وسیله رسانه ها بزرگ و خطرناک جلوه داده شده است،اما این بیماری از لحاظ کشندگی از بیماری آنفلوآنزا نیز کمتر است.
او به دانش آموزان خاطر نشان کرد: کرونا در سرتاسر جهان نتوانسته در طول این زمان طولانی به دانش آموزان کمتر از ۱۳ سال نفوذ کند،پس شما از این بیماری حراسی نداشته باشید.
عباسی به مردم تذکر داد: مردم و دانش آموزان باید نظافت شخصی خود را رعایت کنند و دست های خود را به صورت مرتب با آب و صابون شستشو دهند و اگر امکان دارد،صابون شخصی نیز همراه داشته باشند.
او گفت: اگر مردم خود را مشکوک به بیماری آنفلوآنزا یا کرونا دیدند سعی کنند به دیگر اشخاص ارتباط فیزیکی نداشته باشند و سریعا به مرکز درمانی خود را معرفی کنند.
او در این رابطه به والدین دانش آموزان گفت:پدر و مادر ها باید هوشیار باشند که اگر فرزندشان علائم سرماخوردگی ،آنفولانزا یا کرونا دارد به هیچ عنوان او را به مدرسه نفرستند و او را به مرکز درمانی معرفی کنند.
عباسی افزود:علائم کرونا مانند بیماری آنفولانزا است مانند احساس ضعف ،سردرد ،سرفه های شدید،آبریزش بینی است .
او تصریح کرد: مردم حتی اگر این نشانه ها را داشته باشند وحشت نکنند چرا که شاید یکی از بیماری ساده مانند آنفولانزا های فصلی دچار شده باشند.
او در رابطه با واگیری کرونا گفت: واگیری بیماری کرونا از شیوع آن بسیار شدید تر است،پس مردم حتما به مکان ها بسیار شلوغ و پر تراکم نروند خود را از همچنین مکان هایی دور سازند.
عباسی از ورود بیماری کرونا به کاشمر گفت:طبق پایگاه های رسمی اصلا بیماری کرونا به شهرستان کاشمر نفوذ نکرده است


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار