آغاز مرحله دوم واکسیناسیون فلج اطفال در سیستان و بلوچستان

زاهدان(پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدا ن از آغاز مرحله دوم عملیات تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از امروز دوشنبه به مدت یک هفته برای ۴۷۰ هزار کودک زیر پنج سال در سیستان و بلوچستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۵۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز مرحله دوم واکسیناسیون فلج اطفال در سیستان و بلوچستان

دکتر سید مهدی طباطبایی اظهار کرد: همه ساله تمامی کودکان زیر پنج سال ایرانی و غیر ایرانی در سیستان و بلوچستان در ۲ نوبت قطره خوراکی فلج اطفال را دریافت می‌کنند.

او با بیان اینکه مرحله نخست این طرح در دی ماه به مدت یک هفته انجام شد، ادامه داد: به برکت تلاش‌ها و مداخلات تیم‌های سلامت در سال‌های اخیر موردی از ویروس فلج اطفال در سیستان و بلوچستان و کشور مشاهده نشده و این طرح برای اطمینان کامل و پیشگیری همانند سال‌های گذشته امسال نیز در دو مرحله در استان اجرا می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از شهروندان خواست که همانند سال‌های قبل با تیم‌های سلامت در اجرای این طرح همکاری کنند تا با خوراندن دو قطره واکسن فلج اطفال به کودکان سلامت آنان را تضمین کنیم.
او یکی از مشخصات این بیماری را گسترش در محیط نام برد و بیان کرد: به همین دلیل علاوه‌ بر نظام مراقبت فلج اطفال که سالیانه انجام می‌شود، مراقبت‌های محیطی فلج اطفال را از دو سال قبل برای اولین بار در کشور در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آغاز کرده‌ایم و وضعیت ویروس وحشی را با نمونه‌برداری از فاضلاب که بصورت ماهیانه صورت می‌گیرد رصد و اگر موردی وجود داشته باشد، اقدامات لازم انجام می‌شود.
طباطبایی با اشاره به این موضوع که تیم‌های سلامت بصورت خانه به خانه مراجعه می‌کنند، عنوان کرد: هزار و ۳۵۰ تیم کار خوراندن قطره فلج اطفال به کودکان زیر پنج سال سیستان و بلوچستان را بر عهده دارند.
او تاکید کرد: داوطلبان سلامت به عنوان نقاط قوت این برنامه هر ساله در اجرای برنامه ریشه‌کنی فلج اطفال در بدترین شرایط آب و هوایی در اجرای این طرح مشارکت فعال دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار