برصحنه تماشاخانه‌های پایتخت: بازگشت محمد ر حمانیان با یک نمایش پربازیگر

تهران (پانا) – با پایان یافتن جشنواره تئاتر فجر تماشاخانه‌های تهران به روال گذشته خود بازگشتند و با آغاز نمایش‌های جدید به استقبال دوستداران تئاتر رفتند.

کد مطلب: ۱۰۲۴۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
برصحنه تماشاخانه‌های پایتخت: بازگشت محمد ر حمانیان با یک نمایش پربازیگر

نمایش «بچه» در تئاتر شهر و «روزهای رادیو» در تئاتر شهرزاد از مهم‌ترین آثاری هستند که تا پیش از پایان سال جاری در تهران به صحنه می‌روند. تازه‌ترین آثاری که در سالن‌های تئاتر اجرا می‌روند اینها هستند:

تماشاخانه ایرانشهر

مارلون براندو : نمایش «مارلون براندو» به کارگردانی و نویسندگی مهران رنجبر از 27 بهمن تا 26 اسفند ماه اجرا می‌شود. فرید قبادی، یلدا عباسی، علی پویا قاسمی، ریحانه رضی و مهران رنجبر بازیگران این تئاتر هستند که هرشب ساعت 19 در سالن ناظرزاده روی صحنه می‌روند.

داستان نمایش درباره مارلون براندو بازیگر بزرگ است که در بستر مرگ است و مرلین مونرو و ماریا اشنایدر و پدرش و یک هیولای آدم خوار به خوابش می آیند.

زمستان/ داخلی/ خانه عروسک : این نمایش به کارگردانی و نویسندگی پگاه طبسی‌نژاد از 27 بهمن تا 26 اسفند ماه روی صحنه می‌رود. مریم پالیزبان، مجید آقاکریمی، سهیلا گلستانی، وحید، داریوش موفق بازیگران این تئاتر هستند که هرشب ساعت 20:30 در سالن سمندریان اجرا می‌شود. همچنین در این نمایش صداهایی از ژیلا امیرشاهی، مانی مزکی و علی مصفا پخش می‌شود. در توضیحات این نمایش گفته شده که زمستان/ داخلی/ خانه ی عروسک اجرایی زنده از نمایشنامه «خانه ی عروسک» از هنریک ایبسن است و شما این اجرا را از فاصله ی خیلی دور خواهید دید.

تماشاخانه سپند

خون مردگی : نمایش «خون مردگی» به کارگردانی و نویسندگی شایان فیروزی از 30 بهمن تا 10 اسفندماه روی صحنه می‌رود. شایان فیروزی، امیرنیما الهی، مرضیه سلیمی‌فرد، محمدعلی زنجانی‌تهمی، سراج نعمتی، حسام‌الدین حسنی، سارا متکلم، ریحانه اسماعیلی، رشید بختیاریان، گل‌آرا مقدسی، بهاره رجبی، مهسا مهاجری، زهره فضلی بازیگران این تئاتر هستند که هرروز ساعت 18 در این تماشاخانه به صحنه می‌رود.

داستان این نمایش برداشتی کاملا آزاد و خارج از ساختارهای متنی از نمایشنامه مکبث شکسپیر است. خونمردگی نگاهی پیشرو به مصائب زیست انسان مدرن دارد و با درون‌مایه خشم و عصیان به مقوله قدرت و چرخه هرزگرد هستی می‌پردازد.

تئاترشهر

یه گاز کوچولو : نمایش «یه گاز کوچولو» به کارگردانی فقیه سلطانی و نویسندگی فرزانه سهیلی از 28 بهمن ماه تا 26 اسفند ماه روی صحنه می‌رود. گیلدا حمیدی، شهروز دل افکار، افشین غیاثی، مهسا مهجور، نورا هاشمی بازیگران این نمایش هستند که هرروز ساعت 18 در سالن سایه اجرا می‌شود.

سه دوست قدیمی طی اتفاقی که در یک شب برای ایشان افتاده بعد از سالها یکدیگر را یافته و تصمیم میگیرند آخرین شب زندگی خود را در اتاق مجلل یک هتل گذرانده و پیش از نیمه شب و قبل از تبدیل شدن به خوناشام برای در امان ماندن دیگران ، به زندگی خود خاتمه دهند...

الویرا 2020: این نمایش به طراحی و کارگردانی بابک کریمی از 27 بهمن تا 26 اسفند ماه اجرا خواهد داشت. بابک کریمی، مهدخت مولائی، آریا تقی پوریان، علیرضا مجیدی بازیگران این نمایش هستند که هرروز ساعت 18 در کارگاه نمایش تئات شهر به صحنه می‌رود.

این نمایش اقتباسی از «الویرا 1940» گبریژیت ژاک است و ترجمه آن را بابک کریمی، علی شمس و پریسا نظری انجام دادند.

تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌ها خانه می‌کند اتللو : این اثر به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم پشت کوهی از بهمن تا اسفند ماه اجرا خواهد داشت. اصغر همت، ناهید مسلمی، غلامرضا فرج زاده، ایمان اشراقی، مسیح کاظمی، منصور صوفی، گاتا عابدی بازیگران این تئاتر هستند که هرشب ساعت 19 در سالن قشقایی روی صحنه می‌روند.

بچه : نمایش بچه به کارگردانی افسانه ماهیان و نویسندگی نغمه ثمینی از 27 بهمن ماه روی صحنه می‌رود. فاطمه معتمد آریا، سعید چنگیزیان، شیوا فلاحی بازیگران این تئاتر هستند که هرشب ساعت 19:30 در سالن چارسو اجرا خواهد شد.

پردیس تئاتر شهرزاد

روزهای رادیو : نمایش «روزهای رادیو» به کارگردانی و نویسندگی محمد رحمانیان از اول اسفندماه اجرا خواهد داشت. هومن برق نورد، افشین هاشمی، احسان کرمی، لیلی رشیدی، آرمین رحیمیان، فهیمه رحیم نیا، بهنوش طباطبایی، مهتاب نصیرپور ، رویا میرعلمی، آلاله زارع طلب، نوشین اعتماد، مانیا علیجانی،غزال آخوندزاده، نازنین میهن، فرهاد اتقیایی، آناوا صدر هاشمی، المیرا صارمی، کسری کندری، امیر آرام، محمدرضا هلال زاده، سوگند صدیقی، راحیل زمانی، امین مصلایی، نیما طیبی ،محمد مهدی طهماسبی، پوریا محمودی، محمد حبیب نژاد، فروغ شیخی، بهرنگ زهره وند، علی رضازاده، شهرام نصیرپور، امیددربان، شاهین زرگر، معصومه خدابنده لو، محسن فروزان، مهدی ایمانیان، نیوشا شهریوری، رضا حجتی بازیگران این تئاتر هستند که در دوساعت 18 و 21 در سالن گلایل روی صحنه می‌روند. همچنین در این نمایش بهرام ابراهیمی و سامان مظلومی و مبینا طبایی حضور تصویری خواهند داشت.

عمارت نوفل لوشاتو

شک: نمایش «شک» به کارگردانی مهران امام بخش از 27 بهمن تا 26 اسفندماه اجرا خواهد داشت. بهناز جعفری، شبنم فرشادجو، ندا عقیقی، مبینا روزبهانی و مهران امام بخش بازیگران این تئاتر هستند که هرشب ساعت 19:45 در عمارت نمایشی روی صحنه می‌روند. متن این نمایش را جان پاتریک شنلی نوشته که محمد منعم آن را ترجمه کرده است.

یک گفتگوی عاشقانه در صبح دل‌انگیز سرد زمستانی : این اثر به کارگردانی حمید رحیمی و نویسندگی جعفر غلامپور از اول تا 25ام اسفند ماه روی صحنه خواهد بود. مرضیه موسوی، ملکوم آرتسرونی بازیگران این تئاتر هستند که هرروز ساعت 18:30 در عمارت نوفلوشاتو اجرا خواهدشد.

این نمایش برداشتی آزاد از نمایشنامه‌ی «پیش از صبحانه» نوشته‌ی یوجین اونیل است که سروناز طاهری آن را ترجمه‌ کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار