مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: کسب2مقام کشوری توسط هنرجویان هنرستان های استان

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: 2 نفراز هنرجویان هنرستان های کاردانش کوثر بیرجند و آمنه مود موفق به کسب رتبه های دوم و سوم کشور در رشته های طراحی سنتی و هنر فرش در هفدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی هنرستان های کاردانش شدند.

کد مطلب: ۱۰۲۴۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: کسب2مقام کشوری توسط هنرجویان هنرستان های استان

محمد علی واقعی صبح امروز در آیین استقبال و تجلیل از این هنرجویان که با حضور مسئولین استانی، شهرستانی و اولیای هنرجویان در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: در اولین مرحله استانی هفدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی هنرستان های کاردانش استان 246 هنرجوی برگزیده پایه یازدهم در22 رشته مهارت به رقابت پرداختند.

او با اشاره به شرکت 88 دختر و 158پسر در این مرحله، تصریح کرد: این آزمون با نظارت ناظرین استانی در 6 حوزه و6شهرستان با سئوالات هماهنگ کشوری برگزار شد و از هررشته مهارت، 8 هنرجو به مرحله عملی استانی راه یافتند .

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که مرحله عملی استانی به صورت متمرکز در بیرجند برگزارشد؛ ادامه داد: از هر رشته 4 نفر و در مجموع 84 نفر، متشکل از 30دختر و 54 پسر به مرحله علمی کشوری راه یافتند که آزمون علمی مرحله کشوری با حضور ناظر وزارتی در محل هنرستان کاردانش ابتکار بیرجند برگزار شد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به میزبانی هرمزگان از آزمون عملی هفدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی هنرستان های کاردانشکشور، خاطر نشان کرد: در این مرحله 203 نفر هنرجوی شاخه کاردانش کشور زیر نظر بیش از 450 داور،ناظر ، بازرسان وزارتی وعوامل اجرایی در چهار بخش صنعت،خدمات،هنر و کشاورزی در 34 عنوان رشته به رقابت پرداختند.

واقعی با بیان این که 4 هنرجوی استان جواز حضور در مرحله ی نهایی این دوره از مسابقات را کسب کردند، اضافه کرد: در مرحله نهایی خانم ها سمیرا رضایی هنرجوی هنرستان کاردانش کوثر شهرستان بیرجند، رتبه دوم کشور در رشته طراحی سنتی و زینب علی آبادی از هنرستان کاردانش آمنه مود شهرستان سربیشه رتبه رتبه سوم کشور را در رشته هنر فرش کسب کردند.

او، یاد آور شد: بروز خلاقیت های علمی و عملی هنرجویان،تقویت روحیه رقابت جویی و رقابت پذیری،آشنایی جامعه با توانمندی های هنرجویان شاخه کاردانش،اشاعه فرهنگ کار و مهارت آموزی، فراهم نمودن شرایط مناسب برای بهبود کیفیت آموزش های مهارتی،کمک به تحقق سیاست های اشتغال پایدار کشور و تربیت نیروی متعهد، توانمند سازی هنرجویان و تولید ثروت از مهمترین اهداف این دوره از مسابقات به شمار می رود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خلاقیت هنرجویان هنرستان های استان و تکیه بر نیروی جوانی ایشان در گام دوم انقلاب را زمینه ساز شکستن تحریم های ناجوانمردانه دانست و افزود: طی سه سال گذشته، هنرجویان هنرستان های کاردانش موفق به کسب13رتبه کشوری شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار