توصیه های جدی برای رانندگی هنگام بارش برف و کولاک

قم (پانا) - رئیس پلیس راه استان قم بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و توجه به هشدارهای پلیس برای رانندگی در فصول سرد سال و هنگام بارش برف و باران تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۳۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
توصیه های جدی برای رانندگی هنگام بارش برف و کولاک

سرهنگ "مختار پناهی" با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش شدید دما و احتمال بارش نزولات آسمانی توجه به نکات ذیل را ضروری دانست و اظهار کرد:
اگر تصمیم دارید با وسیله نقلیه خودتان راهی یک سفر زمستانی شوید، توصیه می کنیم قبل از سفر یک بار دیگر مقررات رانندگی در جاده ها را مرور کنید.
اگر دوست دارید در دل زمستان در جاده ها برانید و از رانندگی در یک هوای برفی یا بارانی لذت ببرید تا قبل از جدی شدن بارش ها دست به کار شوید.
نخستین گام این است که از سلامت خودرو خود مطمئن شوید، همواره پیشگیری از درمان مهمتر و بهتر است، باطری، چراغ های عقب و جلو، کمربندها، رادیاتور، ضد یخ، روغن موتور، بخاری، سیستم ترمز، برف پاک کن، لاستیک ها، سیستم فرمان، شیلنگ های رابط و سیستم احتراق از جمله مواردی هستند که با شروع فصل سرما باید تست شوند.
در فصل زمستان همیشه زنجیر چرخ متناسب با خودروی خود همراه داشته باشید. گرمکن شیشه عقب راکنترل کنیدگرمکن شیشه عقب باعث می شود بخار روی شیشه عقب بویژه در هوای مرطوب و بارانی از بین برود؛ در زمستان در صورتی که برف روی شیشه وجود دارد آن را پاک کنید تا گرمکن بهتر عمل کند.
- باک بنزین را در فصل زمستان همیشه پر از بنزین نگه دارید و اگر می توانید سرعت برف پاک کن را در مواقع بارش زیاد کنید تا دید شما کم نشود.
نصب چراغ های مه شکن جلو می تواند دید شما را در مه یا برف و باران تا چند برابر افزایش دهد، روی سطوح لغزنده برای جلوگیری از لیز خوردن خودرو یا چرخیدن قسمت عقبی سعی کنید از فشار پا روی پدال گاز کم کنید و با کمترین دور ممکن حرکت کنید.
در شروع بارندگی به دلیل چربی های سطح جاده، لغزندگی جاده زیاد می شود که در این گونه مواقع لازم است با سرعت کمتر و رعایت فاصله طولی مجاز رانندگی کنید.
بهتر است هنگام بارندگی هرچند دقیقه یک بار به آرامی ترمز کنید که آب روی دیسک های ترمز خشک شود، چون ممکن است در یک لحظه واقعاً به ترمز کردن احتیاج پیدا کنید که اگر دیسک های ترمز خیس باشند، ترمز ها موفق عمل نخواهند کرد.
اگر در هنگام رانندگی در زمستان متوجه شدید آمپر آب خودرو به سرعت در حال بالا رفتن است، احتمالاً ضدیخ ماشین کم شده است در مواقعی که در برف گیر کردید، باد لاستیک ها را کم کنید تا لاستیک کمی بخوابد در این حالت ماشین بهتر از برف و یخ بیرون می آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار