گردش در بازار ادویه با تور های استانبول

تهران(پانا)- بازار ادویه از جمله مکان های پرطرفدار گردشگران تور استانبول می باشد. محلی برای رفع گرسنگی و صرف غذا از لوکوم غذایی محلی ، انواع میوه خشک شده ، آجیل ، گیاهان دارویی و البته ادویه است.

کد مطلب: ۱۰۲۲۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
گردش در بازار ادویه با تور های استانبول

بخش زیادی از بودجه ای که به ساخت آن اختصاص داده شده است از مالیاتی است که دولت عثمانی بر محصولات مصری گرفته است و به همین دلیل نام آن به زبان ترکی (Misir Çarsisi) به معنای "بازار مصر" است. گشت و گذار در بازار ادویه یکی از محبوب ترین کارهایی است که می توان انجام داد و در ساعات مشخصی از روز با گروه های تور عظیم و مسافران شلوغ و پرتردد می شود از این رو به منظور قدم زدن آهسته سعی کنید قبل از ساعت 11 صبح یا بعد از ظهر 4 بعد از ظهر به این بازار بروید.

در تور ارزان استانبول درست در ورودی اصلی ورودی اصلی بازار ادویه ، مجسمه ای با شکوه Yeni Camii می باشد که ساخت آن در سال 1615 آغاز و در سال 1663 به پایان رسید. شایان ذکر است که در هنگام گشت و گذار در این بازار نگاهی به بافت و سازه های بازار نیز بیندازید ، زیرا فضای داخلی آن بسیار غنی از کاشی کاری و استفاده لیبرال از برگ طلا است. سازه های این بازار این توسط معمار دربار کوکاکسیم آقا طراحی شده است ، اما کار ساخت و سازها زیر نظر معمار دیگری به نام مصطفی آسا ، در ماههای آخر سال 1660 آغاز شد. پس از آتش سوزی بزرگ استانبول در سال 1660 که در 24 ژوئیه 1660 آغاز شد و تا مدت زمان کمی بیشتر از دو روز ادامه داشت (حدود 49 ساعت طبق تواریخ عبدی پاشا) بسیاری از محلات شهر از جمله قسمت هایی از بازار ادویه را ویران کرد. یک تلاش بزرگ برای بازسازی شهر صورت گرفت که یکی از آنها ساخت مسجد جدید (متوقف شده بین 1603 تا 1660 ، ساخت مسجد در نهایت بین سالهای 1660 تا 1665 به پایان رسید) و آغاز ساخت بازار ادویه در همان سال بوده است. کلیه ساختمان ها در کلیسای مسجد جدید ، از جمله بازار ادویه ، توسط سولتانا تورهان هاتیزه ، والدین سلطان (مادر ملکه) سلطان محمود چهارم به سفارش وی انجام شد. این بازار زیبا در طول قرن ها محل تجارت ادویه بوده است.

کاخ دولماباغچه

به گزارش سفر باتو ، کاخ مجلل و زینت بخش دولماباغچه تأثیر روشنی از دکوراسیون و معماری اروپا بر امپراتوری عثمانی در قرن 19 را نشان می دهد. در سال 1854 توسط سلطان عبدالملید اول ساخته شد ، این کاخ توپکاپی را به عنوان محل اصلی سلاطین جایگزین کرد. باغهای رسمی با چشمه ها ، حوضه های تزئینی و تخت های که با شکوفه گل آذین شده اند ، در حالی که در داخل شکوه بی نظیر سبک رنسانس ترکیه خیره کننده است. فضای داخلی کاخ عثمانی را با با لوسترهای فوق العاده و استفاده لیبرال از طلا ، مبلمان به سبک فرانسوی و سقف های خیره کننده از نقاشی ترکیب می کند. کاخ دولماباغچه مجموعه ای است که نمایانگر تجمل و تفریح است. این کاخ که بین سالهای 1843 و 1856 ساخته شده است ، از زیبایی و شکوه خاصی برخوردار است که تقریباً غیرقابل تصور است. سقف های طلاکاری شده کاخ دارای جزئیات برگ طلایی است. آنها برای این ویژگی چهارده تن برگ طلا استفاده کردند.

از جمله زیبایی های دیگر این کاخ در تور استانبول پلکان کریستال است. این کاخ همچنین بزرگترین لوستر بوهمی جهان را در خود جای داده است. دیوارهای کاخ پر از نقاشی های انجام شده توسط هنرمندان محترم است. فرش های مجلل از کارخانه امپریال Hereke ، و فرشهای خرسین قرن هم در کاخ یافت می شود. این کاخ که اکنون به موزه تبدیل شده است ، در روزهای هفته به جز دوشنبه و پنجشنبه ها ، از ساعت 9 صبح تا 3 بعد از ظهر میهمانان را می پذیرد. این کاخ بیش از اینکه یک سازه ای باشد که بیش از لوکس برتر به نمایش گذاشته می شود ، از اهمیت زیادی برای ترک ها برخوردار است. اینجا بود که رهبر آنها ، مصطفی کمال آتاتورک زندگی کرد و درگذشت. وی در ساعت 10:05 دقیقه صبح 10 نوامبر 1938 درگذشت و برای بزرگداشت او ، ساعتهای قصر در زمان مرگ وی متوقف می شود. زیربنای این کاخ با بیش از 110000 متر مربع در 250.000 متر مربع از زمین است این کاخ از سه بخش اصلی تشکیل شده است: آپارتمان های اداری ، تالار تشریفات و تالار مراسم. علاوه بر کاخ اصلی ، چندین ساختمان دیگر نیز در این مجموعه مانند آشپزخانه های امپراطوری ، اتاق های تاج شاهزاده (ولایت دایرسی) ، سربازخانه ها ، اصطبل ها ، داروخانه ، کارخانه آرد ، اویاری (کوزلوک) ، کارخانه شیشه ، کارخانه ریخته گری ، خانه گیاهان در کاخ وجود دارد. گلخانه ، کارگاه فرش ، برج ساعت و غیره برخی از ساختمانهای کوچکتر در طی سالها تخریب یا تخریب شدند. دو دروازه یادبود وجود دارد که به باغ اصلی دسترسی دارند اما امروز تنها یکی از آنها باز است و بازدیدکنندگان توراستانبول می توانند از این کاخ مجلل دیدن کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار