با غذاهای خیابانی استانبول و گرجستان آشنا شوید!

تهران (پانا) - غذاهای هر کشوری یکی از مهم ترین و جذاب ترین آیتم های آن محسوب می شود. شهرهای توریستی به دلیل رفت و آمد بیشتر دارای تنوع غذای بیشتر و جذاب تری هستند.

کد مطلب: ۸۵۶۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
با غذاهای خیابانی استانبول و گرجستان آشنا شوید!

غذاهای گرجستان یکی از محبوب ترین غذاها در منطقه قفقاز می باشد. غذاهای محلی در بین گردشگران خیلی طرفدار دارد. توریست ها هم در لوکس ترین رستورانهای گرجستان و هم در کافه ها میتوانند غذاهای محلی گرجی را تست کنند. البته برای مسافرانی که میخواهند در هزینه ها صرفه جویی کنند، غذاهای خیابانی بهتر است .

چهار غذای خیابانی در تفلیس

4 غذای خیابانی در تفلیس ارزانتر است با توجه به این واقعیت که غذاهای گرجی دارای کالری زیاد و مغذی هستند، با هزینه ای کم می توانید شامی عالی نوش جان کنید. فقط یادتان باشد غذاهای گرجی پر ادویه هستند. در اینجا چند تا از محبوب ترین این غذاها را معرفی می کنیم :

وتزل پرتزل

مطمئنا ارزشش را دارد که غذاهای محلی گرجی را امتحان کنید، ولی اگر غذاهایی مثل همبرگر های کلاسیک و یا دونات ها را از دست بدهید، میتوانید هر جایی از تفلیس آن را پیدا کنید. حتما عاشق پرتزل های وتزل پرتزل خواهید شد. اگر یک بار این غذا را امتحان کنید هرگز طعمش را فراموش نخواهید کرد. این کافه در خیابان روستاولی قرار دارد . قیمتهای مناسب برای تور گرجستان را در سایت ببنید.

پوری

غذاهای گرجی با نان سرو می شوند. نان گرجی منحصر به فرد است و یک غذای خیابانی در تفلیس به شمار می رود. پوری یکی از منحصر به فرد ترین غذاهای گرجی می باشد که ترکیب اصلی آن نان و خمیر است و بر روی تنور سنتی پخته می شود .

نادوگی

نادوگی یک پیش غذای گرجی لذیذ می باشد که خیلی ساده است. این غذا از نان و نعنا و پنیر محلی تهیه می شود. بیشترین موادی که در این غذا وجود دارد پنیر است که طعم خاص و خوشمزه ای به آن بخشیده است . پیشنهاد می شود برای سفر با تور گرجستان با قیمتهای مناسب و ارزان لیست هتلها رو ببینید.

جونجولی

جونجولی هم یک پیش غذای جالب گرجی می باشد که در کافه رستورانهای خیابانی سرو می شود. این غذای ترش که قیافه چندان زیبایی ندارد. طعمی شبیه زیتون شور دارد. قیمت این غذا مناسب ارزان است و هر جایی در کشور گرجستان یافت می شود.

غذاهای خیابانی استانبول

پیش از سفر با تور استانبول ادامه متن را بخوانید.استانبول یکی از اولین مقاصد خارجی ما ایرانی هاست و خیلی ها در تعطیلات عید و یا تابستان به این شهر بی نظیر می روند. با اینکه استانبول رستوران های زیادی دارد اما خیلی ها دوست دارند غذاهای خیابانی خوشمزه و ارزان این شهر را هم امتحان کنند. با قدم زدن در خیابان ها خیلی زود متوجه دست فروش هایی می شوید که عطر غذاهای آن ها در خیابان پیچیده است. از سیمیت گرفته تا ساندویچ ماهی؛ استانبول غذاهای خیابانی زیادی دارد که می توانید در حین گشت و گذار در شهر طعم آن ها را امتحان کنید.

سیمیت | Simit

اسم غذاهای خیابانی استانبول که می آید شاید خیلی هایمان اول از همه یاد نان سیمیت بیفتیم، نانی خوشمزه و برشته که پر از کنجد است و عطر وسوسه انگیزی دارد. خیلی ها در استانبول روز خود را با خوردن سیمیت به همراه یک استکان چای شروع می کنند البته این نان را در ساعات دیگر روز هم می توانید از گاری های سیمیت فروش و یا نانوایی ها بخرید حتی می توانید برای خوشمزه تر شدنش از فروشنده ها بخواهید تا روی آن نوتلا و یا پنیر خامه ای بریزنند. سیمیت یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی استانبول و یکی از سریع ترین صبحانه هایی است که خیلی از ساکنان شهر در مسیر رسیدن به محل کار می خورند .

لهمجون | Lahmacun

پیتزای استانبولی! برای درست کردن این غذا گوشت چرخ کرده، پیاز و فلفل قرمز با هم ترکیب و روی خمیری نازک پهن می شود. حالا پیتزا در فر گذاشته می شود و بعد از چند دقیقه یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی استانبول آماده است. این غذا را معمولا داغ داغ و به همراه جعفری، آب لیمو و دوغ محلی (آیران) می خورند. با اینکه این غذا در همه محله های استانبول پیدا می شود اما اگر به دنبال خوشمزه ترین نوع آن می گردید باید به جاهایی بروید که برای پختن آن از تنورهای سنگی استفاده می کنند .

کومپیر | Kumpir

کومپیر در واقع همان سیب زمینی تنوری است که البته در استانبول فقط سیب زمینی خالی نیست! و روی سیب زمینی تنوری خوراکی های خوشمزه ای مثل سوسیس، ذرت، پنیر، هویج، نخود فرنگی و سس ریخته می شود .

دوروم | Durum

دوروم یک ساندویچ میان وعده است که معمولا با نان لواش، گوشت و سبزیجات درست می شود. از آن جایی که این غذا جمع و جور است و خیلی راحت خورده می شود به یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی استانبول تبدیل شده است. برای درست کردن این ساندویچ از سبزیجات و گوشت های متنوعی استفاده می شود و در میدان تکسیم می توانید یکی از خوشمزه ترین دوروم های شهر را میل کنید . همچنین می توانید قیمت و جزئیات تور لحظه آخری استانبول را در سایت سفر باتو بخوانید.

تانتونی | Tantuni

تانتونی شباهت زیادی به دوروم دارد اما پر ادویه تر و تند تر است. برای درست کردن تانتونی، نان لواش را با موادی مثل گوشت، فلفل، ادویه و گوجه فرهنگی پر و ساندویچ می کنند. البته اگر غذاهای تند دوست ندارید نگران نباشید چون تانتونی دو نوع تند و معمولی دارد .

ایچلی کوفته | İçli Köfte

با رفتن به خیابان استقلال دستفروش های خیابانی زیادی را می بینید که ایچلی کوفته می فروشند. برای درست کردن این غذا گوشت چرخ کرده در خمیر نازک پیچیده و در روغن سرخ می شود .

میدیه دولما | Midye Dolma

یک غذای خیابانی و دریایی که معمولا مخصوص آخر شب هاست. این غذا از ترکیب صدف دریایی و برنج تند درست می شود و کسانی که غذاهای دریایی دوست دارد حتما از طعم آن خوششان می آید. در استانبول گردشگران زیادی را می بینید که روی صندلی کنار دکه های غذاخوری نشسته اند و این غذا را در حالی که فروشنده، آبلیوی تازه زیادی روی آن ریخته میل می کنند .

شاه بلوط بو داده | Roasted Chestnuts

در زمستان ها بوی شاه بلوط بو داده خیابان های استانبول را پر می کند. شب های سرد استانبول در کنار گاری این دستفروش ها آنقدر گرم است که دلتان می خواهد ساعت ها آنجا بایستید و شاه بلوط بخورید .

بالیک اکمک | Balik-Ekmek

بالیک اکمک یعنی ساندویچ ماهی! بدون شک خوردن این ساندویچ در کنار تنگه بسفر یکی از به یادماندنی ترین تجربه های استانبول گردی ست. تنگه بسفر برای استانبول نه تنها چشم اندازهای خیره کننده بلکه غذاهای دریایی خوشمزه را هم به ارمغان آورده است. منوی رستوران ها را که باز کنید غذاهای زیادی را می بینید که با ماهی درست شده اند البته برای خوردن ماهی لازم نیست حتی به رستوران های لوکس بروید چون این غذا پای خود را به دکه های خیابانی هم باز کرده است. با رفتن به محله هایی مثل کاراکوی و امینونو بوی عطر ماهی سرخ شده در کره و روغن زیتون شما را ناخداگاه به طرف دکه های خیابانی می کشاند. می توانید در کنار پل گالاتا بنشینید و در حالی که یک ساندویچ ماهی سرخ شده در دست دارید محو تماشای چشم اندازهای استانبول شوید . قیمتهای مناسب تور لحظه آخری را مشاهده کنید

بورک

بورک از فذاهای محبوب استانبول برای صبحانه است و برای درست کردن آن مواد متنوعی از پنیر و سبزیجات بین لایه خمیر نازک پیچیده و سرخ می شود .

کوکورچ | Kokorec

کوکورچ روده کباب شده ی گوسفند است و با اینکه احتمالا خیلی ها از طعم این غذا خوششان نمی آید اما از غذاهای خیابانی محبوب استانبول است. برای درست کردن این غذا، روده گوسفند به دور سیخ پیچیده و بعد از اضافه کردن ادویه ی فراوان کبابی می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار