مدیرکل بیمه سلامت استان خبر داد: هزینه ۲۴ میلیارد تومانی برای بیماران خاص سیستان و بلوچستان

زاهدان(پانا) - چهار هزار و ۵۳۹ بیمار خاص شامل هموفیلی، کلیوی، ام اس و تالاسمی جزو افراد تحت پوشش بیمه سلامت استان سیستان و بلوچستان هستند که در ۹ ماهه اول سال جاری ۲۴ میلیارد تومان هزینه درمان این بیماران بوده است.

کد مطلب: ۱۰۲۲۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل بیمه سلامت استان خبر داد: هزینه ۲۴ میلیارد تومانی برای بیماران خاص سیستان و بلوچستان

رضا عباسی، مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان در این زمینه عنوان کرد: ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۶۱۴ نفر از جمعیت حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

او ادامه داد: این تعداد بیمه شده در پنج صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار، بیمه سلامت همگانی، روستاییان و عشایر و صندوق ایرانیان تحت‌پوشش هستند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۸۲۶ موسسه طرف قرارداد داریم که ۴۶ موسسه دولتی، ۵۶۰ موسسه خصوصی و ۲۲۰ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی است.

او عنوان کرد: چهار هزار و ۸۰۰ خدمت و ۲ هزار و ۴۵۰ قلم دارو و ۴۸ هزار لوازم مصرفی و تجهیزات پزشکی تحت پوشش بیمه‌ای داریم.

عباسی گفت: در سال ۹۸ چهار طرح استحقاق سنجی، نسخه نویسی الکترونیکی، تبادل اسناد بستری و نظام ارجاع و پزشک خانواده را داشتیم که در این طرح در بیمارستان‌های دولتی افرادی که به این مراکز مراجعه و مشخصات خود را ارائه می‌کردند مشخص می‌شد دفتر بیمه دیگری دارند یا خیر که تاکنون حدود ۱۸۳ هزار و ۵۱۸ مورد در این طرح پایش و شناسایی شدند.

او تصریح کرد: از اول سالجاری تاکنون ۵۰۴ میلیارد تومان به پزشکان، داروخانه‌ها و مراکز خصوصی بابت هزینه‌های درمان بیمه‌شدگان استان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: مددجویان شهری کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال ۹۸ شامل ۲۶ هزار و ۷۸۸ نفر هستند که تا دیماه ۶ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان هزینه درمان این مددجویان و ۱۳۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه درمان روستاییان و عشایر تحت پوشش بیمه سلامت استان بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار