رقابت بیش از 300 فرهنگی استان فارس در نخستین المپیاد استانی بازی‌های فکری-سرگرمی

شیراز (پانا) – نخستین المپیاد بازی‌های فکری، سرگرمی رویش ویژه فرهنگیان شاغل و بازنشسته امروز در محل کتابخانه دانش‌آموز در حال برگزاری است و در این مسابقات بیش از 300 فرهنگی از سراسر استان فارس در 8 رشته بازی فکری با هم به رقابت می‌پردازند.

کد مطلب: ۱۰۲۱۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
رقابت بیش از 300 فرهنگی استان فارس در نخستین المپیاد استانی بازی‌های فکری-سرگرمی

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به استقبال گسترده فرهنگیان از این مسابقات گفت: فرهنگیان با حضور خود در این مسابقات نشان دادند که به دنبال یادگیری ابزارهایی برای کمک به دانش‌آموزان و کم کردن آسیب‌های فضای مجازی هستند.

او ادامه داد: این بازی‌ها می‌توانند بسیار در تمرکز و در تفکر روش‌دار موثر باشند و ما شاهد هستیم که بسیاری از معلمانی که تجربه حضور در این بازی‌ها را دارند از این فضا برای افزایش یادگیری دانش‎آموزان خود بهره‌ برده‌اند.

به گفته‌ی کلاری امروز بیش از 300 نفر از فرهنگیان از سراسر استان در 8 رشته از بازی‌های فکری، سرگرمی شامل جنگا، بلاک‌آس، اتللو، مکعب روبیک، لیوان چینی، پنتاگو، کوریدور و دومینو باهم به رقابت می‌پردازند.

او افزود: حضور معلمان در این فضا باعث می‌شود که یک فضای پرنشاط و پویا را تجربه کنند و نشاط حاصله را به خانه و کلاس درس خود نیز انتقال دهند و با بازی با اعضای خانواده و دانش‌آموزان خود فضای نشاط و شادی را در منزل و کلاس درس نیز تجربه کنند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس تاکید کرد: ما باید این فاصله‌ای که بین معلمان و دانش‌آموزان به خاطر رشد سریع تکنولوژی وجود دارد را به حداقل برسانیم و این بازی‌ها و برگزاری این نوع مسابقات می‌تواند گامی موثر در این راستا باشد.

کلاری ادامه داد: ما از بین همین معلمان به داوطلبان آموزش‌های تکمیلی را میدهیم و از آنان به عنوان مربیان این بازی‌ها و داور مسابقات دانش‌آموزی بازی‌های فکری، سرگرمی استفاده خواهیم کرد.

او اظهار کرد: ما به دنبال بهره‌مندی از خلاقیت‌های معلمان و داوران این مسابقات هستیم تا بتوانیم بازی‌های جدیدی را طراحی کنیم که متناسب با فضای آموزشی، فرهنگ اسلامی و بومی ما باشد و بتواند در پُرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و بازنشسته‌ها نقش داشته باشد.

او در خصوص تاثیر این بازی‌ها بر روی تمرکز حواس و جلوگیری از فراموشی و آلزایمر سخن گفت و افزود: استقبال فرهنگیان از این مسابقات ما را هم راغب کرده‌اند که بتوانیم این فضا را با کیفیت تر ادامه دهیم.

به گفته‌ی کلاری، فرهنگیان شرکت کننده در این مسابقات تشویقی وزارتی دریافت خواهند کرد و گواهی دوره‌های آموزشی به آنان داده می شود و نفرات برتر هر رشته نیز جوایز اهدا می‌شود.

او با اشاره به اینکه نهضت المپیاد بازی‌های فکری، سرگرمی رویش بسیار خوب در استان درخشیده است گفت: استقبال دانش‌آموزان از این مسابقات در سال جاری نیز به گونه‌ای بوده که بیش از 50 هزار دانش‌آموز در مرحله مدرسه و منطقه شرکت کرده است و بیش از 2 هزار و 500 دانش‌آموز به مرحله استانی راه یافته اند.

او در خصوص برگزاری مرحله کشوری مساقات فرهنگیان گفت: اگر در سطح کشور هم استقبال از مرحله فرهنگیان صورت بگیرد انشاءالله مرحله کشوری این دوره از مسابقات ویژه فرهنگیان نیز در تابستان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار