برگزاری نخستین المپیاد استانی بازی‌های فکری-سرگرمی رویش ویژه فرهنگیان در شیراز

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از برگزاری نخستین المپیاد استانی بازی‌های فکری-سرگرمی رویش ویژه فرهنگیان در شیرازخبر داد و افزود: بیش از 300 همکار فرهنگی از سراس استان به این مرحله راه یافته‌اند.

کد مطلب: ۱۰۲۱۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین المپیاد استانی بازی‌های فکری-سرگرمی رویش ویژه فرهنگیان در شیراز

محسن کلاری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به برگزاری نخستین المپیاد بازی‌های فکری،سرگرمی رویش در روز جمعه 18 بهمن‌ماه، ادامه داد: بیش از 800 فرهنگی شاغل و بازنشسته در 59 منطقه آموزشی در مرحله منطقه‌ای این مسابقات شرکت کرده‌اند که از این تعداد 300 نفر در مرحله استانی با هم به رقابت می‌پردازند.
سازمان دانش‌آموزی فارس از پنج سال پیش باهدف آشنایی دانش‌آموزان با بازی‌های فکری و دور کردن آنان از بازی‌های رایانه‌ای و فضای مجازی اقدام به برگزاری المپیاد بازی‌های فکری در استان کرده است.
او این بازی‌ها را در پر کردن اوقات فراغت خانواده‌ها و همچنین کم کردن تاثیر افراطی فضای مجازی در خانواده‌ها موثر دانست.
او بازی های فکری را جایگزینی مناسب برای بازی‌های ناسالم و غیر مفید رایانه‌ای دانست و افزود: تلاش ما در این المپیاد هدایت دانش‌آموزان به سمت بازی‌های فکری و ایجاد خلاقیت، تحرک، پرورش و رویش استعدادهای دانش آموزان و جهت دهی به انرژی ها و علاقمندی ها ی نونهالان و نوجوانان است.

رئیس سازمان دانش آموزی فارس ادامه داد: با توجه به تجربه پنج ساله برگزاری این المپیاد برای دانش‌آموزان و استقبال گسترده اولیا و مربیان از این مسابقات، المپیاد رویش فرهنگیان نیز طراحی شد که خوشبختانه با استقبال قریب به یک هزار نفر در مناطق روبرو شد و برگزیدگان مرحله منطقه‌ای به استان راه یافته‎‌اند.
او با اشاره به اینکه بازی‌های فکری سبب بروزخلاقیت، هیجانات و استعدادها در کنار تعامل‌های گروهی و فردی در دانش‌آموزان می شود، گفت: فرهنگیان و معلمان آموزش‌دیده می‌توانند در ایجاد روحیه انگیزه و نشاط در بین همکاران و در مدارس بین دانش‌آموزان نقش موثری ایفا کنند.
کلاری با بیان اینکه این مسابقات ویژه تمام فرهنگیان شاغل و بازنشسته در تمام دوره‌های تحصیلی برگزار شده، ادامه داد: این مسابقات در 8 رشته جنگا، بلاک‌آس، اتللو، مکعب روبیک، لیوان چینی، پنتاگو، کوریدور و دومینو در روز جمعه 18 بهمن‌ماه در محل کتابخانه دانش‌آموز و مجتمع احسان برگزار می‌شود.
او تاکید کرد: این مسابقات رایگان است و به نفرات برتر جایزه داده خواهد شد.
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در ادامه از برگزاری پنجمین المپیاد استانی دانش‌آموزی نیز در 8 و 9 اسفندماه خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار