مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در همایش بزرگ یاوران انقلاب:

انقلاب ما انقلابی مردمی و با تکیه بر باورهای دینی بود

زنجان (پانا) - همایش بزرگ یاوران انقلاب با رمز سردار شهید سلیمانی، باحضور مسئولین وزارتی و استانی در سالن شهید مظفری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
انقلاب ما  انقلابی مردمی و با تکیه بر باورهای دینی بود

رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در این همایش ضمن تبریک ایام باشکوه پیروزی انقلاب اسلامی گفت: « امسال چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم. مفهوم انقلاب زیر و روشدن و تحول است.»

رفیعی در خطاب به دانش‌آموزان گفت: « ما قبل از انقلاب در کشوراستقلال، جمهوریت و اسلامیت به مفهوم کامل آن وجود نداشتیم. مردم در این انقلاب فریاد استقلال آزادی و جمهوری اسلامی سر دادند. مردم خواستار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی بودند، چون هر تصمیمی با هماهنگی سفارت‌خانه‌های خارجی انجام می‌شد. در 40 سال گذشته استقلاب به مفهوم خود در جامعه‌ی ما درک شده است.»

رفیعی در اشاره به استقلال ایران در پاسخ به ترور ناجوانمردانه‌ی سردار سلیمانی گفت: « وقتی کشوری با ادعای قدرت جهانی با ترور سردار حاج قاسم سلیمانی ضربه‌ای به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد نمود، نظام ما در پاسخ سیلی محکمی به این ابرقدرت وارد نمود که این به معنی قدرت و اقتدار نظام است. به برکت این اقتدار همه‌ی مسئولین کشور امروزه بر اساس منافع ملی و مبتنی بر آرمانهای ملی خود تصمیم می‌گیرند و از کسی اجازه نمی‌گیرند. در حالی که در گذشته هر تصمیمی با هماهنگی بیگانگان انجام می‌شد.»

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن دعوت از دانش‌آموزان برای شرکت در رای‌گیری مجلس شورای اسلامی گفت:« در گذشته جمهوری در کشور وجود نداشت و مردم در کشور خود برای خودشان تصمیم نمی‌گرفتند، کلا یک فرد برای کل مردم تصمیم می‌گرفت. امروز مردم با شرکت در انتخابات نمایندگان و رئیس جمهور خود را برای چهار سال و پس از چهار سال مجددا انتخاب می‌کنند. این همان مفهوم جمهوریت است.»

رفیعی با تاکید بر کلمه‌ی اسلام در نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: «جمهوری اسلامی با مذهب شیعه که مبتنی بر عقل، اجماع، قرآن، عترت و همه‌ی سنت‌های دینی است اداره می‌شود، چون رهبری ما رهبری دینی است نظام ما نظام دینی است. انقلاب ایران هم در روش و هم در انقلاب با همه‌ی انقلاب‌های جهان متفاوت بود چرا که رهبر ما اجازه نداد حتی یک گلوله به طرف مقابل شلیک شود. انقلاب ما یک انقلاب اخلاق، محبت و مردمی و انقلاب تکیه بر باورهای دینی بود. انقلاب اسلامی اکنون یک درخت تناوری شده است و سلسله قدرتی است که یکی از دستاوردهای آن سردار سلیمانی است .انقلاب اسلامی یک منظومه‌ی فکری است که بوجود آمدن سردارانی چون شهید سلیمانی، شهید حججی و شهید فهمیده جز کارهای روزمره‌ی آن است.»

رفیعی خطاب به دانش‌آموزان گفت: « هریک از شما دانش‌آموزان یک سردار سلیمانی هستید. اگر بخواهید آنگونه زندگی کنید شرایط مهیاست.نظام ما سرتاسر دارای یک فکر است. همه در این نظام به خاطر باورهای عمیق آن یکجور فکر می‌کنند. ما همه سرباز نظام هستیم و همه به وظیفه و تکلیف دینی خود عمل می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار