در نشست هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز مطرح شد:

دو خیر مدرسه‌ساز به عنوان چهره مردمی سال انتخاب خواهند شد

تهران (پانا) - شانزدهمین نشست هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور ظهر امروز با حضور محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
دو خیر مدرسه‌ساز به عنوان چهره مردمی سال انتخاب خواهند شد

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در این نشست با قدردانی از تلاش‌های خیرین در ساخت فضاهای آموزشی کشور، گفت: «ما در جامعه خیرین موظف هستیم همه خیرینی که در سراسر این کشور برای هم‌میهنان مدرسه می‌سازند را تکریم کنیم.»

باید برای تکمیل ۲۴ هزار کلاس درس ناتمام کشور عجله کنیم

ناصر قفلی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حافظی، رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، افزود: «خیرین کشورمان هر زمان لازم بوده است برای توسعه فضاهای آموزشی کشورمان پای کار آمده‌اند و لازم است تدابیری اندیشیده شود که نام و یاد آن‌ها فراموش نشود. ۲۴ هزار کلاس درس تمام نشده داریم و باید عجله کنیم و با همکاری دولت و خیرین که هر کدام برای سال آینده ۲۷۰۰ میلیارد تومان تعهد کرده‌اند، مدارس را تحویل دهیم.»

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز نیز در ادامه شانزدهمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز گفت: «جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور از سال ۷۷ با تصویب اساسنامه، رسماً فعالیت خود را به ریاست مرحوم حافظی آغاز کرد. اعضای اصلی هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز را ۱۰ عضو شامل ناصر قفلی، زهره میردامادیان، مهرالله رخشانی‌مهر، محمدرضا اسپرورین، حاج اکبر ابراهیمی، کاظم قلمچی، حمیدرضا شاه‌حسینی، علی فخاری، محمد جمالزاده و محمدرضا جعفری تشکیل می‌دهند.»

تعهد ساخت ۳۳ مدرسه توسط ۴ خیر در سیستان و بلوچستان

محمدرضا جعفری ادامه داد: «بیش از ۸۲ مصوبه که ۶۲ مورد آن اجرایی شده است، نتیجه ۱۶ جلسه جامعه خیرین از ابتدای سال تاکنون بوده است.»

او افزود: «اعضای هیات مدیره خود نیز تلاش زیادی برای مدرسه‌سازی دارند به طوری که در سیل اخیر سیستان و بلوچستان خیرین نیک‌اندیش شاه‌حسینی ۵ مدرسه، حاج اکبر ابراهیمی ۸ مدرسه، محمدرضا اسپرورین ۱۰ مدرسه و‌ کاظم قلمم‌چی ۱۰ مدرسه را تعهد کرده‌اند تا احداث کنند.»

جعفری افزود: «کمیسیون امور اجتماعی، کمیسیون امور اقتصادی، امور استان‌ها، امور بانوان و کمیسیون قوانین و نظارت پنج کمیسیون جامعه خیرین مدرسه ساز کشور را تشکیل می‌دهد. اکنون در ۲۳ استان در دی‌ماه فقط ۸۲ مورد کلنگ زنی و ۱۹۳ قراداد امضا شده است.»

رئیس کمیسیون امور بانوان جامعه خیرین مدرسه‌ساز نیز در این نشست گفت: «شاهدیم که امروزه بانوان فعالیت‌های خیر زیادی را در مدرسه‌سازی انجام می‌دهند و سال‌هاست که زحمت می‌کشند. برای نمونه در اصفهان پروژه‌های خوبی توسط بانوان ساخته شده است. بانوان مدرسه را پایگاهی بعد از خانواده می‌دانند. باید از بانوان بالفعل و بالقوه در امر مدرسه‌سازی کمک گرفت و به همین خاطر کمیسیون امور بانوان در جامعه خیرین شکل گرفته است.»

زهره میردامادیان ادامه داد: «فرهنگ‌سازی و مشارکت بیشتر بانوان در بخش مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری، شناسایی بانوان و جذب کمک‌های بانوان داخل و خارج از کشور، تشویق بانوان در محافل مختلف، هدف‌های اصلی کمیسیون امور‌ بانوان است.»

کارگروه پزشکان خیر در جامعه خیرین مدرسه‌ساز تشکیل می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور نیز در ادامه گفت: «پیشنهاد می‌کنم در کمیسیون بانوان جامعه خیرین مدرسه‌ساز، تکریم همسران خیرین نیز جزو برنامه‌ها قرار گیرد.»

محمدرضا اسپرورین با بیان اینکه از ۳۰ هزار و‌ ۱۰۰ خیر که هر کدام مدرسه‌ ساخته‌اند، ۶ هزار نفر جزو پزشکان هستند، از برنامه‌ریزی برای تشکیل کارگروه پزشکان خیر در جامعه خیرین مدرسه‌ساز خبر داد.

مهراله رخشانی‌مهر هم در این نشست درباره جشنواره‌های سالانه تکریم خیرین گفت: «تلاش کرده‌ایم تا در این جشنواره‌ها که ۲۰ سال است برگزار می‌شود تغییری ایجاد کنیم و به همین خاطر به سمت جشنواره‌های مدرسه‌ای حرکت کرده‌ایم. این جشنواره‌ها را با عنوان جشنواره خیرین و ارتباط با رسانه‌ها نام‌گذاری کرده‌ایم و منتظر جمع‌بندی هستیم که به زودی ابلاغ خواهد شد.»

دستورالعمل تعمیرات اساسی ساختمان مدارس به استان‌ها ابلاغ شده است

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «وزیر آموزش و پرورش با هدف حل «معضل ۴۰ ساله مدیریت مناطق و شهرستان ها» و نیز «تحول نقش مدیریت از کارپردازی به کنترل کیفیت آموزشی» رسما مسئولیت تعمیرات اساسی ساختمان مدارس را به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس واگذار کرده است.»

رئیس سازمان نوسازی مدارس افزود: «این تصمیم را وزیر آموزش و پرورش بعد از مراسم افتتاح دبیرستان «ماندگار طالقانی» تبریز و با تاکید بر «عدالت آموزشی» و «تسهیل یادگیری» اعلام کرد، که در این زمینه سازمان نوسازی مدارس دستورالعمل مربوطه را به استان‌ها ارسال کرده است.»

او افزود: «مرحوم حافظی به من می‌گفت که باید در مدرسه‌سازی خیلی تلاش کنید. واقعا زندگی کردن در کنار خیرین فرصت مغتنمی برای درس آموزی است.»

سردیس مرحوم حافظی با حضور وزیر آموزش و پرورش رونمایی می‌شود

رخشانی‌مهر با یادآوری فعالیت‌های خیرین در زلزله کرمانشاه و سیل سیستان، گلستان، خوزستان و ... گفت: «سردیس مرحوم حافظی آماده شده است و در حال انجام اصلاحاتی است که با حضور وزیر آموزش و پرورش رونمایی خواهد شد. جشنواره ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز سال گذشته بعد از ۵ سال وقفه، در مشهد برگزار شد، امسال جشنواره بانوان خیر را برگزار کردیم و برای سال آینده دنبال موضوع بکر دیگری برای ادامه این فعالیت هستیم.»

کاظم‌ قلمچی هم در ادامه گفت: «در تمام دنیا انجئوها ممکن است در مواردی با دولت ناسازگاری داشته باشند، اما خوشبختانه هنر آقای حافظی، رئیس فقید و نیز آقای قفلی، رئیس فعلی جامعه و اعضای جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، تعامل است. عضو اصلی هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور همچنین بر تکریم خیرین تاکید کرد.»

محمد جمالزاده، مدیر مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس نیز در این جلسه گفت: «اعتمادسازی، توسعه فراگیر و فرهنگ‌سازی در سطوح مختلف و همچنین چابک‌سازی فرآیندها سه جهت خوبی است که جامعه خیرین مدرسه‌ساز در پیش گرفته است که بسیار اثرگذار است.»

دو خیر جزو ۱۰ چهره مردمی سال از سوی صداوسیما انتخاب و معرفی خواهند شد

سعید اوحدی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش نیز در این نشست خبر داد امسال سیاست‌گذاری صداوسیما بر این است که دو خیر یک نفر آقا و یک نفر خانم جزو ۱۰ چهره برتر مردمی سال قرار بگیرند. فعلا مصوبه دو نفر گرفته شده است که امیدوارم بیشتر هم بشود و از این دو نفر خیر هم یک نفر به عنوان چهره برتر ملی سال برگزار شود.

در ادامه این نشست کلیات کمیسیون امور بانوان جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با موافقت اعضای اصلی هیات مدیره تصویب و مقرر شد در جلسات بعد جزئیات موضوعات این کمیسیون بررسی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار