افتتاحیه طرح کشوری تربیت مدرس "مدیریت مورد" در منطقه19

تهران (پانا) - مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی کشوری تربیت مدرس "مدیریت مورد" در محل کانون فرهنگی تربیتی آفتاب آموزش و پرورش منطقه 19 مستقر در حرم حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۱۹۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
افتتاحیه طرح کشوری تربیت مدرس "مدیریت مورد" در منطقه19

افتتاحیه کارگاه آموزشی کشوری تربیت مدرس "مدیریت مورد" با حضور مسعود شکوهی مدیرکل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، منصور کیایی معاون دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی، عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل شهر تهران، قاسم منوچهری رئیس اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل شهر تهران و هادی حنیف نیا مدیر آموزش و پرورش منطقه 19در محل کانون فرهنگی تربیتی آفتاب آموزش و پرورش منطقه 19 مستقر در حرم حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

آموزش و پرورش مراقبت از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان را با جدیت دنبال می‌کند

مسعود شکوهی مدیرکل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش مراقبت از دانش آموزان کشور را حساس دانست و یادآورشد: در نظام آموزش و پرورش دانش‌آموزان باهوش و با استعداد زیادی داریم که باید نسبت به آنها حساسیت زیادی داشته باشیم.

شکوهی بیان کرد: اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی را درمان کنیم باید به ریشه‌ها و نشاط اجتماعی توجه و بر توانمندسازی تمرکز کنیم.

شکوهی افزود: براساس تبیین سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش قرار شد بخش مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از معاونت تربیت بدنی به معاونت پرورشی و فرهنگی منتقل شود و اداره مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شکل بگیرد.

شناسایی سریع دانش‌آموزان در معرض خطر یکی از مهم‌ترین مسائل مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

منصور کیایی معاون دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد که وزارت آموزش و پرورش علاوه بر فعالیت های آموزشی و فرهنگی ، فعالیت های مراقبتی را نیز در دستور کار دارد و در این مسیر به تمامی دانش آموزان کشور خدمات آموزشی با محوریت پیشگیری از آسیب اجتماعی ارائه می دهد.

کیایی یادآور شد: هدف اصلی از اجرای این کارگاه، آموزش مهارت‌های زندگی، افزایش توانایی‌های روانی - اجتماعی و ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان است که بر اساس آن، افراد قادر خواهند بود به‌طور مؤثر با مشکلات و چالش‌های زندگی مقابله کنند.

در حوزۀ دانش آموزان باید عطش یادگیری، ضرورت یادگیری و محیط یادگیرنده برای توسعه فردی دانش آموزان تقویت شود

هادی حنیف نیا مدیر آموزش و پرورش منطقه 19 در این مراسم با گرامیداشت چهل و یکمین سالروز ورود تاریخی امام (ره) به ایران و آغاز دهه ی فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی،ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه و سپاسگزاری از مسئولین امر به جهت انتخاب منطقه19 برای میزبانی اجرای این دوره ارزشمند گفت: بدون تردید تنها راه پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی آموزش اثر بخش مهارت های زندگی است، مهارت هایی که دانش آموز در ارتباط با خود، جامعه و دیگران مسئولانه برخورد کند تا بتواند در موقعیت های پر خطر با مهارت نه قاطع و محکم، تصمیم منطقی و به لحظه انطباق مورد انتظار از خود محافظت کند.

حنیف نیا در ادامه با ذکر سه نکته در این حوزه خطاب به کارشناسان حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی سراسر کشور افزود:

نگاه آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناظر به سه اصل تغییر در دانش، تغییر در نگرش و تغییر در رفتار است. وی آموزش درست و مؤثر را آموزشی دانست که به تغییر رفتار بیانجامد.

ایشان افزود: در حوزۀ دانش آموزان باید عطش یادگیری، ضرورت یادگیری و محیط یادگیرنده برای توسعه فردی دانش آموزان تقویت شود زیرا تنها در اینصورت است که دانش آموزان مطالب ارائه شده توسط مربی را پذیرا خواهند شد.

حنیف نیا در پایان گفت: در حوزه معلمین و مربیان نیز امروزه پرداختن به توسعه ی شایستگی های حرفه ای معلمان و مربیان در حوزه های نگرش، دانش، توانمندی، مهارت و ویژگی های شخصیتی، مقدم بر شایستگی متربیان و یک ضرورت انکار ناپذیر است لذا طراحی الگویی برای توسعه شایستگی ها و توسعه ی حرفه ای معلمین باید به اولویتی مهم برای برنامه ریزان نظام آموزشی و تربیتی تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار