وزیر کشور: قاچاق سوخت ۹ میلیارد لیتر کاهش یافت

تهران (پانا) - وزیر کشور از کاهش ۹ میلیارد لیتر قاچاق سوخت پس از سهمیه بندی آن خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
وزیر کشور: قاچاق سوخت ۹ میلیارد لیتر کاهش یافت

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه در حاشیه نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محل وزارت کشور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برآورد کلی از ورودی و خروجی کالاهای قاچاق ۱۲ میلیارد دلار است.

وزیر کشور تصریح کرد: در حوزه صادرات فرآورده‌ها توسط مرزنشینان با وزارت نفت همکاری خوبی داشته‌اند.

مهلت هشت ماهه کسبه برای انطباق با ضوابط واردات لوازم خانگی

وی با اشاره به بررسی چند طرح مبارزه با قاچاق سیگار و لوازم خانگی در نشست امروز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: با توجه به اینکه در بحث لوازم خانگی کارخانه‌های تولیدی بزرگی در کشور فعالیت می‌کند و با توجه به اینکه ورود لوازم خانگی غیراستاندارد آسیب بسیاری دارد، قرار شد در این موضوع نخست به سراغ مبداء، اتحادیه، گمرک و بنکداران برویم و بعد به خرده فروشان مراجعه کنیم.
رحمانی فضلی اظهارداشت: ۸ ماه به همه کسبه و فروشندگان و اتحادیه فرصت داده شد تا خود را با ضوابط حاکم بر واردات لوازم خانگی منطبق کنند و پس از این ۸ ماه و با شروع طرح، امیدواریم دیگر شاهد واردات کالای غیراستاندارد در بازار نباشیم.
وزیر کشور در مورد سامانه‌های نظارتی گفت: اگر بتوانیم سامانه‌ها را با هماهنگی دستگاه های اجرایی از مبدا تا مقصد اجرایی کنیم یقینا می‌توانیم بحث بازارهای غیررسمی را کنترل کنیم. با توجه به گذشت حدود ۱۰ سال از بحث قانون سامانه ها و ۹ سال از سابقه قانونی این سامانه و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و دستگاه‌های مختلف، از اول امسال به اندازه ۵ سال در این حوزه پیشرفت داشتیم.
به گفته رحمانی فضلی تا آخر اسفند همه دستگاه‌ها باید طبق تفاهم نامه‌ها برنامه‌های خود را تحویل بدهند؛ در انتهای سال دستگاه‌هایی که موفق به تحویل برنامه های خ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار