کمک ۱۰۰ میلیارد ریالی خیّران به حوزه سلامت در آذربایجان‌غربی

ارومیه (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی اعلام کرده امسال خیّران حوزه سلامت ۱۰۰ میلیارد ریال به این بخش در استان کمک کرده‌اند که در زمینه توسعه زیرساختی و تجهیزاتی حوزه بهداشت و درمان منطقه را فراهم کرده‌است.

کد مطلب: ۱۰۰۷۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
کمک ۱۰۰ میلیارد ریالی خیّران به حوزه سلامت در آذربایجان‌غربی

جواد آقازاده در جلسه شورای مجمع خیران سلامت مهاباد عنوان کرد: با کمک‌های نیکوکاران پروژه‌های عمرانی بخش سلامت از جمله احداث بیمارستان بیماران دیالیزی با ۱۰۰ تخت و پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد از محل کمک خیران سلامت در حال ساخت است و مابقی نیز در سایر پروژه‌ها با اولویت مناطق محروم در جهت ارتقای کیفیت خدمات بهداشت و درمان هزینه خواهد شد.

او ادامه داد: سال گذشته نیز در مجموع خیّران با پرداخت ۱۳۷ میلیارد ریال نقش اساسی در بهبود فرآیند خدمات بهداشتی و درمانی داشته‌اند که انتظار داریم این مقدار در سال جاری افزایش داشته باشد.

آقازاده با بیان اینکه ارتقای کیفیت بهداشت و درمان یک کار گروهی و مشارکتی نیاز دارد، اضافه کرد: ۲۵ درصد سلامت جامعه در دست دانشگاه علوم پزشکی و وزارتخانه بهداشت و درمان است و مابقی نیاز به همکاری و کمک سایر نهادهای دولتی دارد.

آقازاده با بیان اینکه دولت تدبیر و امید انقلاب بزرگی در احداث زیرساخت‌های بهداشتی و درمان در منطقه آذربایجان‌غربی ایجاد کرده است، عنوان کرد: هم اکنون در اکثر شهرهای استان بیمارستان‌هایی با میزان تخت بالا و مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت مختلف در حال احداث است که با اتمام آنها میانگین تخت به بالاتر از متوسط کشوری خواهد رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طرح تحول سلامت از برنامه‌های شاخص دولت برای ارتقای وضعیت بهداشت و درمان در سطح کشور بود که از سال ۱۳۹۳ تاکنون سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز امکانات بیمارستان‌های استان هزینه شده که از این مقدار ۲۴۰ میلیارد ریال سهم شهرستان مهاباد بوده‌است.

او با بیان اینکه هیچ‌گونه تبعیضی در حوزه بهداشت و درمان برای هیچ شهری از استان وجود ندارد، گفت: فرمانداری و مسوولان هر شهری که بیشتر برای اهدای زمین و مراحل اداری ما را کمک کرده‌اند به همان اندازه در انجام پروژه‌های سلامت از جمله خانه‌های بهداشت انجام داده‌ایم تا اعتبارات اختصاص یافته به مرکز عودت داده نشود.

فرماندار مهاباد نیز در این جلسه ضمن قدردانی از کمک‌های خیران سلامت عنوان کرد: توجه به سلامت و همکاری در این زمینه از وظایف اصلی همه ارگان‌هاست و هر اندازه حوزه بهداشت جامعه ارتقا یابد، توسعه و رونق نیز به ارمغان خواهد آورد.

ایرج شجاعی اجتماعی کردن موضوع اهیمت سلامت را ضروری دانست و گفت: بسیاری از شیوه‌های رفتاری و خوراکی اشتباه از جمله مصرف بیش از حد چربی و نمک باید از طریق آموزش و توجه ویژه کنترل کرد.

او همچنین با بیان اینکه مبارزه با چالش‌های حوزه سلامت باید به صورت مجزا مشخص و برای مقابله با آن برنامه‌ریزی شود، تاکید کرد: مهاباد به عنوان قطب بهداشت ودرمان جنوب آذربایجان‌غربی مورد توجه وزارتخانه قرار گرفته به طوری‌که در آینده نزدیک عملیات ساخت بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی و ۹۰ تختخوابی تامین اجتماعی در این شهرستان به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

در ادامه جلسه بیانیه دومین جلسه شورای خیرین سلامت شهرستان مهاباد قرائت و از ۲۵ خیر و پیشتاز کمک به حوزه بهداشت درمان مهاباد با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تقدیر شد.

آذربایجان‌غربی با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید مسیرهای توسعه بخش بهداشت و درمان را به سرعت طی کرده و در حال حاضر سرانه تخت‌های فعال بیمارستانی در این استان به متوسط کشوری نزدیک شده‌است.

هم‌اکنون در آذربایجان‌غربی ۲ هزار و ۹۰۰ نفر پزشک عمومی و متخصص در ۳۲ واحد بیمارستانی مشغول فعالیت هستند و ۱۸۲ مرکز آزمایشگاهی و ۸۸ مرکز تصویربرداری در استان وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار