مستند «روابط خانوادگی» در جشنواره «داک پوینت»

تهران (پانا) - مستند «روابط خانوادگی» به کارگردانی ناصر ضمیری در نوزدهمین دوره جشنواره مستند هلسینکی (داک پوینت) در کشور فنلاند پذیرفته شد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
مستند «روابط خانوادگی» در جشنواره «داک پوینت»

مستند «روابط خانوادگی» ساخته ناصر ضمیری یکی از آثار حاضر در جشنواره بین‌المللی فیلم مستند هلسینکی (داک پوینت) خواهد بود که از تاریخ ۲۷ ژانویه الی ۲ فوریه (۷ تا ۱۳ بهمن) در کشور فنلاند برگزار خواهد شد.

مستند «روابط خانوادگی» که از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است، ارتباط پیرمردی ۸۰ ساله به نام حاجی بابا با فرزندانش را به تصویر می‌کشد. آن‌ها در یک موقعیت خاص و ویژه قرار گرفته‌اند و این موقعیت باعث رفتارهایی از سوی خانواده می‌شود که شناخت بهتری نسبت به آن‌ها پیدا می‌کنیم.

ناصر ضمیری کارگردان مستند «روابط خانوادگی» پیش از این پیرامون فیلمش گفته بود: سعی کردم در این مستند قضاوتی نداشته باشم و صرفاً خانواده‌ای را به تصویر بکشم تا مخاطب با تماشای آن‌ها خود قضاوت کند که کدام‌یک حق دارند و چرا خانواده حاجی بابا به مشکل رسیده‌اند. این فیلم روایتی ساده، در عین حال عمیق با نگاهی شاعرانه است که باعث همذات‌پنداری مخاطب با شخصیت فیلم و همراهی تا پایان با این شخصیت و خانواده‌اش می‌شود.

عوامل این فیلم عبارتند از: تهیه‌کننده و کارگردان: ناصر ضمیری؛ طرح، پژوهش و تدوین: ناصر ضمیری، ندا اسدی؛ نور و تصویر: ناصر ضمیری؛ صدابردار: معین اسدی؛ طراحی و ترکیب صدا: احسان افشاریان؛ موسیقی: عبدی بهروانفر؛ مدیر تولید: آمنه رحمانی؛ دستیار کارگردان و دستیار تصویر: محسن صادقی؛ عنوان‌بندی: حمید برزگر؛ طراح پوستر: طاها ذاکر؛عکاس: ساغر صادقی؛ مترجم: هدا لزگی؛ هماهنگی: حمید نظام‌خواه؛ محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

جشنواره بین‌المللی فیلم مستند هلسینکی- داک پوینت (DOC POINT) امسال علاوه بر «روابط خانوادگی» میزبان نمایش «سایه‌های بی‌خورشید» جدیدترین ساخته مهرداد اسکویی و مسترکلاس این مستندساز ایرانی خواهد بود. همچنین این جشنواره سینمایی برنامه مرور آثار اسکویی را نیز با نمایش چهار مستند «خانه مادری‌ام مرداب»، «از پس برقع»، «دماغ به سبک ایرانی» و «آخرین روزهای زمستان» در برنامه خود قرار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار