نیکوکاران عهده‌دار ساخت هنرستان کشاورزی در سمیرم شدند

سمیرم (پانا) - به همت نیکوکاران سمیرمی امکان ساخت هنرستان کشاورزی در این شهرستان فراهم شد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
نیکوکاران عهده‌دار ساخت هنرستان کشاورزی در سمیرم شدند

محمد نادری سمیرمی روز دوشنبه در جلسه شورای منطقه‌ای آموزش و پرورش این شهرستان گفت: سمیرم منطقه‌ای کشاورزی است و ایجاد هنرستان کشاورزی به توسعه رونق منطقه کمک می‌کند.

وی افزود: زمین پنج هزار متری در غرب شهر سمیرم با کمک جمعی از خیران شهرستان برای ساخت هنرستان کشاورزی در نظر گرفته شده و یک خیر ساکن خارج کشور عهده‌دار تامین هزینه ساخت این هنرستان شده است.

نادری همچنین از فعالیت خیریه بزرگ حضرت زهرا(س) با کمک ماهانه ۱۲۰ میلیون تومانی به ۱۰۰ دانش آموز یتیم این شهرستان خبر داد.

معاون آموزش و نوآوری مدیریت آموزش و پرورش سمیرم نیز در این جلسه گفت: مطابق با سند تحول بنیادین و برنامه ششم توسعه ۷۵ درصد از فراگیران ما تا سال۱۴۰۴ باید به سمت رشته‌های فنی و کار و دانش هدایت شوند.

تیمور رحمانی با بیان اینکه این آمار در سمیرم تا امروز ۴۰ درصد است، افزود: در پنج سال آینده باقی مانده این فراگیران هم باید به سمت و سوی رشته‌های فنی هدایت شوند.

وی با برشمردن بخشی از مشکلات هنرستان‌های این شهرستان، اظهار داشت: ۴ باب هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش در ۲ بخش دختران و پسران در سمیرم فعال هستند اما از تنوع رشته‌های تحصیلی و امکانات و تجهیزات روزآمد بی‌بهره‌اند.

رحمانی مشکل دیگر هنرستان‌ها را اشباع شدن رشته‌های تحصیلی آنها در طول بیش از یک دهه گذشته دانست و افزود: هنرستان کشاورزی هم که قرار است با کمک خیران احداث شود باید از تنوع رشته و پیش بینی آینده شغلی برخوردار باشد تا مورداستقبال واقع شود.

نماینده مدیران دابیرستان ها و هنرستان های شهرستان سمیرم هم با تایید سخنان معاون نوآوری آموزش و پرورش، تاکید کرد: آماده کردن زیرساخت برای آینده شغلی هر رشته تحصیلی با همکاری سایر نهادها مانند جهاد کشاورزی اهمیت دارد.

علی اسدی افزود: جهاد کشاورزی باید گزارش بدهد که چه تعداد از فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی در باغ و مزرعه و کار مرتبط به رشته خود مشغول کار هستند در حالی که ۶۶ رشته در بخش کشاورزی تعریف شده است.

به گفته وی، اگر تنها قرار بر این است که در رشته گیاهان دارویی کاری صورت گیرد تجربه نشان می‌دهد بازار این محصولات نیز در حال اشباع شدن است و پاسخگوی نیاز امروز نیست بلکه تنوع بیشتر رشته‌ها باید مورد نظر باشد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش سمیرم نیز در ادامه این نشست، اظهار داشت: برای قدردانی از دانش آموزان برتر در ۱۰۱ شاخص وزارتی و المپیادی در سمیرم جشن ستارگان در دهه فجر برگزار می‌شود.

حبیب الله قاسمی افزود: در این شهرستان ۳۸۰ دانش آموز در رشته‌های حفظ، قرائت و تفسیر قرآن مجید از سوم ابتدایی تا پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند و در حفظ جزء آخر قرآن نیز اولین شهرستان موفق استان اصفهان از نظر تعداد شرکت کننده و حافظ محسوب می‌شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار