برگزاری دومین کارگاه توانمندسازی مجریان طرح حفظ جزء سی قرآن کریم در فیروزکوه

فیروزکوه(پانا)- با هماهنگی واحد معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش فیروزکوه ،دومین کارگاه توانمند سازی مجریان طرح حفظ جز سی قرآن کریم در سالن اجتماعات آموزش و پرورش منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۵۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دومین کارگاه توانمندسازی مجریان طرح حفظ جزء سی قرآن کریم در فیروزکوه

فاطمه سیر معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش فیروز کوه در این رابطه اظهار کرد:توجه به شیوه تعلیم در منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نسبت به اهمیت حفظ قرآن و تصریح ایشان بر ضرورت وجود حداقل ده میلیون نفر حافظ قرآن در کشور می‌تواند اهمیت توجه به این راهبرد را گوشزد کند ودستیابی به این هدف نیازمند همت و ایجاد نهضت ملی است و با تاکید به اینکه در برنامه ریزی و فضاسازی برای رواج حفظ قرآن علاوه بر پرهیز از اجبار و اکراه باید به گونه‌ای عمل کرد که دانش‌آموزان و فرهنگیان به صورت داوطلبانه و اختیاری نسبت به حفظ قرآن انگیزه پیدا کنند.

او در ادامه افزود: دومین کارگاه توانمندسازی مجریان طرح حفظ جزء سی قرآن کریم با موضوعات بررسی نحوه عملکرد در زمینه انس با قرآن دانش آموزان در مدارس، نحوه ارائه آموزشهای لازم در چگونگی حفظ قرآن، ارائه گزارش عملکرد از سوی مجریان طرح درجهت حفظ آیات و سوره‌های جزء سی در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش فیروزکوه برگزار گردید.

در این جلسه ایلکاکارشناس قرآن ونماز آموزش و پرورش فیروزکوه نیز در سخنانی ضمن تاکید بر طرح ریزی راهی برای قرائت مستمر و عمل به آیات قرآن، اذعان داشت :در برنامه‌های تربیت حافظ به فهم قرآن توجه ویژه شود.

او خاطرنشان کرد: تمام ظرفیتهای مدرسه باید برای ترویج و فرهنگ‌سازی حفظ قرآن به کار گرفته شود و با توجه به اینکه حافظان قرآن به اخلاق قرآنی آراسته می‌شوندو حفظ قرآن به عنوان بهترین فعالیت برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی در برنامه‌ها مدنظر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار