افزایش امنیت جامعه با کاهش فاصله بین دستگاه قضایی و مردم

ارومیه (پانا) - گروسی گفت: هر چه قدر فاصله بین دستگاه قضایی و مردم کم شود، همانقدر امنیت جامعه افزایش خواهد یافت.

کد مطلب: ۱۰۰۵۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش امنیت جامعه با کاهش فاصله بین دستگاه قضایی و مردم

علی اکبر گروسی، صبح امروز در نشست اندیشه ورزی که با موضوع بررسی نقش آفرینی و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه با حضور تعدادی از اساتید دانشگاه و مسئولین موسسات مردم نهاد در سالن امامت دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: هر چه قدر فاصله بین دستگاه قضایی و مردم کم شود، همانقدر امنیت جامعه افزایش خواهد یافت.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: کم شدن فاصله قوه قضائیه با مردم یعنی همکاری مردم با دستگاه قضایی در راستای انجام وظایف محوله به این دستگاه، که می تواند آثار مطلوب و ارزشمندی را در جامعه بجا بگذارد.

این مقام مسوول با بیان اینکه این نشست می تواند نحوه ارتباط گیری دستگاه قضایی با مردم را تبیین نماید، تصریح کرد: این ارتباط چگونگی تعامل مردم با دستگاه قضایی و همچنین طرق استفاده از ظرفیت بسیار بالای مردمی را شفاف و روشن نماید.

گروسی خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت و حجم بسیار بالای کارهای قوه قضائیه، به حضور مردم در کنار قوه قضائیه در موضوعات مختلف پیشگیری از وقوع جرم، احیای حقوق عامه ، حفظ حقوق بیت المال، حفظ منابع ملی و طبیعی و محیط زیست، جلوگیری از تخریب جنگلها و مراتع، حفظ منابع طبیعی و ذخایر آب های زیر زمینی و آبهای روان و جلوگیری از آلودگی هوا و یا کاهش میزان آن ومواردی از این قبیل نیاز داریم.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی بیان کرد: نقش اساتید دانشگاه و نیز موسسات مردم نهاد در یاری و مدد به قوه قضائیه مهم بوده و این جلسه شروع بسیار خوبی برای عملیاتی کردن تعامل و تفاهم مردم و دستگاه قضایی ارزیابی کرد.

در ادامه این جلسه، حاتمی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، و دبیر این جلسه هم، به اهمیت و جایگاه نهادهای مردمی اشاره و حضور آنها را در تمامی موضوعات و مسائل مهم مملکتی تاثیر گذار و ارزشمند دانست و ابراز امیدواری کرد که ماحصل این جلسه بتواند گشایش برای ارتباط مطلوب و کارساز مردم و دستگاه قضایی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار