سریال «کلاریس» با محوریت مأمور پلیس «سکوت بره ها» تولید خواهد شد

تهران (پانا) - ماجراهای سریال جدید «کلاریس»، که ساخت آن در شبکه سی بی اس تصویب شده، یک سال پس از مواجه‌شدن کلاریس استارلینگ با هانیبال لکتر رخ می‌دهد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
سریال «کلاریس» با محوریت مأمور پلیس «سکوت بره ها» تولید خواهد شد

تا امروز آثار مختلفی با محوریت شخصیت هانیبال لکتر (Hannibal Lecter) دیده‌ایم؛ دکتر آدمخواری که می‌توان او را یکی از متفاوت‌ترین شخصیت‌های خبیث دهه‌های اخیر دانست و با فیلم سکوت بره ها (The Silence of the Lambs) بود که معروفیت او چندین و چند برابر شد. حال شبکه سی بی اس (CBS) قصد تولید سریالی را دارد که ماجراهای پیرامون مأمور اف‌بی‌آی این اثر یعنی کلاریس استارلینگ (Clarice Starling) را روایت می‌کند.

سریال کلاریس (Clarice) قرار است تمرکز خود را روی داستان‌هایی در ارتباط با این مأمور بگذارد و به ماجراهایی بپردازد که در سال ۱۹۹۳، یعنی یک‌سال پس از اتفاقات سکوت بره‌ها برای او رخ داده است. سازندگان کلاریس در مورد این پروژه می‌گویند: «این سریال نگاه کامل و جامعیبه ماجراهای ناگفته‌ای از زندگی کلاریس استارلینگ خواهد داشت؛ دورانی که او به‌سراغ پرونده‌های جدیدی در مورد قاتلان و متجاوزان می‌رود و درعین‌حال باید با حال و هوای سیاسی حاکم بر کار خود در شهر واشنگتن هم دست و پنجه نرم کند.»

الکس کرتزمن وظیفه‌ نوشتن فیلمنامه‌ی کلاریس را برعهده دارد، کسی که پیش از این روی آثاری چون پیشتازان فضا (Star Trek) و مومیایی (The Mummy) کار کرده است. البته او در این زمینه تنها نیست و جنی لومت از نویسندگان پیشتازان فضا: اکتشاف (Star Trek: Discovery) و ریچل ازدواج می‌کند (Rachel Getting Married) هم در نوشتن داستان سریال به او کمک می‌کند. هر دو نفر تهیه‌کنندگان اجرایی سریال هم خواهند بود و در مورد آن می‌گویند: «زندگی شخصی استارلینگ همیشه از مخاطبان پنهان مانده است و اکنون می‌توانیم به روایت بخش‌های جدیدی از زندگی او بپردازیم، از درگیری‌هایی که دارد و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه می‌شود تا پیروزی‌هایی که به‌دست می‌آورد و در مجموع زوایای مختلفی از اوضاع و احوال این شخصیت را خواهیم دید.»

هرچند کلاریس نخستین‌بار در سال ۱۹۸۸ و در رمان سکوت بره‌ها اثر توماس هریس به مخاطبان معرفی شد، ولی این کتاب اولین داستان مرتبط با شخصیت هانیبال لکتر نبود و او در سال ۱۹۸۱ در رمان اژدهای سرخ (Red Dragon) هم حضور داشت و بعدها دو کتاب دیگر هم با محوریت این شخصیت توسط هریس نوشته شد. اولین بازیگر نقش کلاریس، جودی فاستر بود که در فیلم سینمایی سکوت بره‌ها محصول ۱۹۹۱ حضور پیدا کرد و توانست با بازی درخشان خود، جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر زن آن دوره را به‌خاطر بازی در این فیلم جاناتان دمی نصیب خود کند؛ فیلمی تماشایی که جوایز متعدد دیگری هم به‌دست آورد، از اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای آنتونی هاپکینز بابت ایفای نقش هانیبال لکتر تا اسکارهای بهترین فیلمنامه‌ی اقتباسی، بهترین کارگردانی و البته بهترین فیلم سال.

کلاریس بعدها یک‌بار دیگر در سال ۲۰۰۱ با فیلم هانیبال به پرده‌ی سینماها آمد که این‌بار به‌جای جودی فاستر، جولین مور ایفاگر نقش او بود. در مورد سریال کلاریس هم باید منتظر حضور بازیگر دیگری برای ایفای این نقش باشیم که هنوز خبری در این زمینه منتشر نشده است.

بد نیست بدانید که پیش از این در سال ۲۰۱۲ قرار بود سریال دیگری با محوریت کلاریس استارلینگ توسط شبکه لایف‌تایم (Lifetime) تولید شود که در نهایت به‌جایی نرسید. همچنین سازندگان سریال «هانیبال» هم تمایل داشتند شخصیت کلاریس را وارد این مجموعه کنند و از افرادی چون الن پیج برای ایفای این نقش نام می‌بردند، ولی مسائل حقوقی مانع از انجام این کار شد؛ سریالی که مدس میکلسن در آن نقش هانیبال لکتر را بازی می‌کرد و با وجود کیفیت مناسبی که داشت، بیشتر از سه فصل ادامه پیدا نکرد. البته سازندگان سریال هانیبال همچنان امید زیادی به ادامه پیدا کردن آن دارند و برایان فولر خالق آن هم بعد از اعلام خبر ساخت سریال کلاریس، توئیتی ارسال کرد و از این گفت که تولید سریال کلاریس به این معنا نیست که دیگر فصل چهارم هانیبال را نخواهیم دید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار