مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد؛

8 درصد دانش‌آموزان آذربایجان‌غربی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت ۴۸۵ مدرسه غیردولتی در استان گفت: حدود هشت درصد دانش‌آموزان استان که نزدیک به ۵۰ هزار نفر را شامل می‌شوند، در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

کد مطلب: ۱۰۰۴۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
8 درصد دانش‌آموزان آذربایجان‌غربی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

ابراهیم محمدی در نشست هیات نظارت بر مراکز آموزشی و مدارس غیردولتی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه افزون بر ۶۰۷ هزار دانش‌آموز در استان مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: تاسیس و راه‌اندازی مراکز و مدارس غیر دولتی تنها در فضای مناسب و موردنیاز مناطق امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: اعطای مجوز برای تاسیس مدارس غیردولتی در استان با توجه به نیاز مناطق آموزشی ۲۴ گانه و تنها در صورت برخورداری از فضای مناسب انجام می‌شود و بررسی عملکرد موسسان در اعطای مجوزهای جدید نیز مهم بوده و هرگونه توسعه در مدارس غیرانتفاعی باید مبتنی بر عملکرد مطلوب باشد.

وی با بیان اینکه صیانت از مدارس غیردولتی به شکل صحیح و قانونی، وظیفه شورای نظارت بر مراکز آموزشی و مدارس غیردولتی استان است، اظهار داشت: سیاست وزارت آموزش و پرورش حمایت از مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی است زیرا این مراکز بخشی از نیازهای آموزشی کشور را تامین می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۵۳ مدرسه راه دور و ۸۱۰ مرکز آموزشی علمی آزاد تحت نظر آموزش و پرروش استان فعالیت دارند، افزود: رعایت مقررات برگزاری امتحان در مدارس غیرانتفاعی، راه دور و آزاد ضروری‌است و با هرگونه تخلف احتمالی برخورد قانونی می‌شود.

مصوبه‌های شورای نظارت بر مدارس غیردولتی فصل الخطاب مشکلات حقوقی این مدارس است.

بر اساس قانون، آموزش و پرورش متولی آموزش عمومی در کشور است و فرآیند اخذ یا ابطال مجوز برای مدارس غیردولتی باید از طریق این نهاد پیگیری شود.

از مجموع ۶۰۷ هزار دانش آموز استان آذربایجان‌غربی ۵۰ هزار نفر در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار