پیشنهاد اختصاص ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان

تهران (پانا) - رییس سازمان مدیریت بحران گفت به منظور تامین نیازمندی‌های مالی و مدیریت وضعیت اضطراری استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، پیشنهاد اختصاص ۹۰ میلیارد ریال اعتبار درقالب اعتبار هزینه‌ای به سازمان برنامه وبودجه ارسال شد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهاد اختصاص ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت بحران کشور، اسماعیل نجار درباره اقدامات انجام شده به منظور جبران خسارات بارندگی‌های شدید اخیر در بعضی از مناطق کشور، افزود: در استان‌های جنوب‌شرقی و شرق کشور بارندگی‌های زیادی داشته‌ایم و به خصوص در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارندگی‌ها به شدتی بوده که خساراتی به ساختمان‌ها و تاسیسات زیربنایی وارد شد.

وی بیان کرد: قبل از شدت بارندگی‌ها اطلاعیه‌های لازم به استان‌ها برای آماده‌باش صادر شده است و در روستای زرآباد سیستان و بلوچستان از شب گذشته درگیر کم کردن آب‌گرفتگی بوده‌ایم.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: بر این اساس مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای استان سیستان و بلوچستان و مبلغ ۴۰ میلیارد ریال برای استان هرمزگان در اختیار ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران دو استان قرار گیرد تا با رعایت ضوابط و مقررات و با نظارت سازمان مدیریت بحران کشور برای جبران خسارات ناشی از بارندگی هزینه شود.

نجار امروز به خبرنگار ایرنا گفته بود: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از نیروهای دخیل در امر مدیریت بحران و سوانح در استان سیستان و بلوچستان، بارندگی شدید و مداوم و طغیان رودخانه‌های محلی که از روز جمعه ۲۰ دی ماه آغاز شده تاکنون سبب بسته شدن ۲۴ مسیر ارتباطی در جنوب این استان شده است. در این مدت ساکنان ۱۳ شهرستان ایرانشهر، چابهار، خاش، دلگان، زاهدان، سرباز، سراوان، سیب و سوران، فنوج، کنارک، میرجاوه، نیکشهر و هیرمند متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده اند که نیروهای امدادرسان هلال احمر به هزار و ۲۴۸ نفر امدادرسانی کرده اند و امدادرسانی به سیل زدگان با قوت و جدیت از سوی نیروهای یادشده ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار