حجت محمدی فرماندار خرمدره:

علت بالا بودن نرخ طلاق در خرمدره مهاجر پذیر بودن این شهر است

زنجان (پانا) - حجت محمدی فرماندار شهرستان خرمدره در جلسه آموزشی پیشگیری از اعتیاد شهرستان خرم‌دره با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان خرمدره مهاجر پذیر بودن این شهر را عامل بالا بودن نرخ طلاق در این شهر دانست.

کد مطلب: ۱۰۰۴۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
علت بالا بودن نرخ طلاق در خرمدره مهاجر پذیر بودن این شهر است

به گزارش ایسنا، او با اشاه به این‌که کشور ما در مسیر جاده ترانزیت قرار گرفته است، عنوان کرد: ۳۰ درصد موادمخدر دنیا از ایران ترانزیت می‌شود که اکثر آن، از جاده مواصلاتی شرق به غرب است که خرم‌دره نیز در این مسیر قرار دارد.

این مسئول با اشاره به دلایل افزایش آمار طلاق در شهرستان خرم‌دره، ادامه داد: خرم‌دره یکی از شهرستان‌های مهاجرپذیر استان زنجان است که اغلب مهاجران نیز طلاق خود را در این شهرستان ثبت می‌کنند که همین امر سبب دامن زدن به آمار طلاق در شهرستان شده است.

فرماندار شهرستان خرم‌دره با بیان این‌که مهاجرپذیر بودن یک شهر تبعات دیگر از جمله بالا بودن نرخ بیکاری را تیز در پی دارد، تصریح کرد: طبق بررسی‌ها ۶۰ درصد کسانی که اقدام به طلاق در شهرستان می‌کنند، اهل خرم‌دره نیستند.

این مسئول با اشاره به این‌که خرم‌دره جزو مهاجرپذیرترین شهرهای استان است، بیان کرد: مهاجرینی که وارد این شهرستان می‌شوند اغلب از افراد کم درآمد هستند که برای یافتن شغل و زندگی بهتر خرم‌دره را انتخاب می‌کنند.

محمدی، با اشاره به سرمازدگی محصولات کشاورزی در طی سال‌های اخیر، افزود: چرخ اقتصادی برخی از خانواده‌ها در خرم‌دره از راه کشاورزی می‌چرخد و سه سال است که شاهد سرمازدگی در شهرستان هستیم که این امر نیز بر مشکلات این خانواده‌ها دامن زده است.

فرماندار خرم‌دره با بیان این‌که در طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در حوزه پیشگیری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: پیشگیری شاه‌کلید اصلی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است که در این حوزه نیز نباید از نقش آموزش غفلت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار