رحیمی‌جهان‌آبادی: خروج آمریکا از عراق مقدمه‌ای برای خروج از منطقه خواهد شد

تهران (پانا) - رئیس کمیته حقوق بین الملل کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که خروج آمریکا از عراق مقدمه‌ای برای خروج این کشور از منطقه شود.

کد مطلب: ۱۰۰۳۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
رحیمی‌جهان‌آبادی: خروج آمریکا از عراق مقدمه‌ای برای خروج از منطقه خواهد شد

به‌گزارش ایسنا، جلیل رحیمی جهان آبادی با بیان این‌که سردار سلیمانی به‌عنوان مدافع آب و خاک، اسلام، امنیت منطقه و ایران مورد احترام ملت ایران و تمام ملت‌های مسلمان منطقه است گفت: هر انسان آزاده‌ای در هر جای دنیا از خبر شهادت ایشان دل آرزده شد.

او ادامه داد: مردم ما در طول ۴۰ سال گذشته هر زمان انقلاب نیاز داشته چه در جنگ تحمیلی، چه تحریم و حوادث مختلف باوجود گلایه‌ها و مشکلاتی که دارند نشان دادند که اصل نظام برایشان مهم است و هر کس خدمت صادقانه و بی‌ریا کند را دوست دارند.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ملت ایران به این فرزند ارزشمند انقلاب به بهترین شیوه ممکن و با شکوه‌ترین تشییع بعد از تشییع بنیانگذار انقلاب ادای احترام کردند و این نشان می‌دهد اصل نظام تا سال‌های سال ایمن و مورد حمایت مردم است ما هم باید تلاش کنیم مسائل و مشکلات و مطالبات مردم را برآورده کنیم.

رحیمی جهان‌آبادی با بیان این که این سرمایه عظیم در داخل و خارج پیام مشخصی دارد افزود: برای کسانی‌که در کشور کار می‌کند مهمترین پیام این است که خدمت صادقانه انجام دهند و خارج از مرزها هم پیامش این است که نظام پشتوانه مردمی دارد. امیدواریم بعد از این فشارها و تهدیدهای بین‌المللی کاهش یابد.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت اجماع وهمدلی در داخل کشور گفت: باید از اختلافات بی‌حاصل داخلی که عده‌ای در تنور آن می‌دمند و به‌دنبال ایجاد شکاف و اختلاف داخلی هستند پرهیز شود و از این فرصت برای بهبود شرایط داخلی و دنبال کردن اهداف بین‌المللی استفاده شود.

رئیس کمیته حقوق بین‌الملل کمیسیون قضایی ادامه داد: فضای سیاسی مناسبی در منطقه و عراق ایجاد شده که به مصوبه پارلمان عراق برای خروج آمریکا از این کشور منجر شد. آمریکایی‌ها با وضعیت جنگ روانی شدیدی که در منطقه علیه‌شان به راه افتاده با هر هدفی که اقدام به ترور سردار سلیمانی کردند بازنده ماجرا هستند و حالا با خفت تمام مجبورند از عراق بیرون بروند اگر تا دو هفته قبلی فقط حشد شعبی و نیروهای مقاومت می‌گفتند آمریکایی‌ها از عراق بروند حالا ملت عراق یکپارچه این را می‌خواهند و این به برکت خون شهدا است.

او با ابراز امیدواری به خاتمه حضور آمریکایی‌ها در منطقه افزود: آمریکا نه‌تنها دست از سر ما بلکه از سرهای همه ملت‌های ستمدیده بردارد و اجازه دهد ملت‌ها بر پایه استقلال و عزت سیاسی خود راه پیشرفت و تلقی را ادامه دهند و سلطه استعمار، زورگیری و چپاول و حمله نظامی آمریکا شرش برای همیشه از سر بشریت کوتاه شود.

رحیمی جهان‌آبادی در پایان یادآور شد: هزینه‌ای که ما کردیم برای کل جهان است کل جهان از زورگویی، نظامی‌گری، خشونت و ادعاهای پوچ و توخالی آمریکا خسته شدند، شاید با خروج آمریکا از عراق سایر ملت‌های منطقه از بحرین، کویت، عربستان و امارات هم بیدار شوند و به حضور ننگین آمریکا در منطقه خاتمه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار