وزیر آموزشوپرورش در دومین نشست ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم؛
تجلیل از معلمان براساس فعالیتهایشان در راستای تحقق سند تحول و جهتگیریهای آموزشوپرورش انجام شود
تهران (پانا )- وزیرآموزشوپرورش در دومین نشست ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم بر اصلاح نگاه جامعه به جایگاه معلمان تأکید کرد و گفت: تکریم و تجلیل از معلمانی که در مسیر تحقق اهداف سند تحول و جهتگیریهای آموزشوپرورش گام بر میدارند، انجام شود تا تشویقها منجر به تقویت اهداف مذکور شود.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، صبح امروز محسن حاجی میرزایی در دومین نشست با موضوع فعالیتهای تخصصی ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم در سال ۹۸-۹۹ که در سالن جلسات وزیر و در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: باید ابتدا اهداف را مشخص و بعد برنامهها را بر اساس این اهداف تنظیم کنیم.
وی با اشاره به اینکه منزلت، تلقی دیگران از مقام معلم است لذا باید تلقی دیگران از معلمان را اصلاح کنیم و بهبود ببخشیم، گفت: در تکریم از معلمان باید افرادی مورد تجلیل قرار گیرند که در مسیر تحقق اهداف سند تحول و جهتگیریهای آموزشوپرورش گام بردارند و تشویق آنها به تقویت اهداف مذکور بینجامد.
حاجی میرزایی بابیان اینکه اصلاح جایگاه معلم در نزد خود معلمان از دیگر اهداف تکریم معلمان است، اظهارکرد: در تکریم معلم هرچه مشارکت عوامل تأثیرگذار بیشتر باشد، بهتر است.
وی با اشاره به شور به وجود آمده در موضوع شهادت سردار شهید سپهبد سلیمانی افزود: این شور را کسی نمیتواند به وجود آورد و کاملاً خودجوش است لذا باید بهگونهای کارکرد که جامعه هم خودجوش به تکریم معلمان بپردازد.
عضو کابینه تدبیر و امید خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشارکت در تکریمها وجود نداشته باشد این تکریم و تجلیل حسی را در دیگران به وجود نمیآورد و انگیزهای ایجاد نخواهد کرد.
وی بر نقش برجسته انجمنهای اولیا و همچنین اولیای دانش آموزان در تکریم معلمان تأکید و عنوان کرد: هرکسی در دوران تحصیلش معلمی داشته است که در زندگیاش تأثیرگذار بوده است و همواره در طول زندگیاش در خاطرش زنده بود لذا در هفته معلم میتوان از چنین اشخاصی دعوت شود تا مقام و منزلت معلم را برای جامعه تشریح کنند.
حاجی میرزایی اضافه کرد: برای تکریم معلم باید موجی در جامعه ایجاد شود و صداوسیما نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرده است. همچنین ارائه فراخوان برای استفاده از اندیشههای معلمان در این زمینه میتواند بانکی از ایدهها را در اختیار ما قرار دهد.
وزیرآموزشوپرورش بر وجود دستورالعمل مناسب در ادارات آموزشوپرورش برای تکریم مقام معلم تأکید و عنوان کرد: تکریم مقام معلم ابتدا باید در ادارات آموزشوپرورش بهطورجدی پیگیری شود و این موضوع بسیار مهم است.
حاجی میرزایی بابیان اینکه ارزیابی از برنامههای انجامشده ضروری است تا جهتگیری این برنامه باید به سمت پیشرفت باشد، گفت: وزارت کشور و همچنین مساجد نیز باید درگیر این موضوع شوند و در تکریم معلم مشارکت داشته باشند.
ارسال دیدگاه