اعطای 5 میلیون تومان وام بدون بهره به سوادآموزان شهرستان داراب

برای چهارمین سال متوالی اداره نهضت سواد آموزی شهرستان داراب در بین شهرستانهای استان مقام برتر را کسب نمود

داراب (پانا) - فرماندار ویژه داراب، تمامی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان را موظف به همکاری با سوادآموزی و تلاش در راستای کاهش بیسوادی کرد و از اعطای 5 میلیون تومان وام بدون بهره به سوادآموزان شهرستان داراب از طریق اداره تعاون خبر داد.

کد مطلب: ۹۸۸۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
اعطای 5 میلیون تومان وام بدون بهره به سوادآموزان شهرستان داراب

علی مظفری فرماندار ویژه داراب در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی این شهرستان از اجرای تدوین برنامه زمان‌بندی شده گرامیداشت هفته سواد خبر داد و افزود: به منظور تنویر افکار عمومی و اهمیت علم و دانش برنامه‌های این هفته باید به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

او، ضمن تبریک بزرگداشت هفته سوادآموزی با تاکید بر اهمیت و جایگاه علم و دانش از دیدگاه پیامبر بزرگوار اسلام و ائمه معصومین، عنوان کرد: با توجه به مشکلات پیش روی سوادآموزی تمامی دستگاه‌های شهرستان با امکانات موجود موظف به همکاری با اداره سوادآموزی هستند و خواستار مشارکت دستگاه‌ها در توسعه و ایجاد مراکز یادگیری محلی با هدف آموزش سواد توأم با آموزش مهارت‌های اجتماعی و شغلی در تمامی مناطق شهرستان شد.

علی محمد اطاعت، مدیر آموزش و پرورش داراب نیز در این جلسه ،بر مشارکت مسؤلان شهرستان در شناسایی، جذب و بویژه نگهداشت سوادآموزان با در نظرگرفتن بسته‌های حمایتی و تشویقی ضروری دانست و همگان را به همکاری بیش از پیش برای انجام این مهم دعوت کرد.

در ادامه این جلسه، برنامه‌های ویژه هفته سوادآموزی که توسط شورای پشتیبانی سواد ارائه می‌شود ذکرشد که از ان جمله؛ اداره بهزیستی و شبکه بهداشت و درمان عهده‌دار ایجاد تمهیدات لازم برای انجام بینایی‌سنجی و کمک هزینه عینک برای تمامی سوادآموزان شرکت کننده در فعالیت‌های سوادآموزی شد.

برای کشاورزان شرکت کننده در کلاس‌های سوادآموزی، تسهیلات کشاورزی از قبیل کود سم و بذر بصورت ویژه از سوی جهادکشاورزی در نظر گرفته شود و اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی مبلغ 5 میلیون تومان وام بدون بهره در اختیار سوادآموزان قبول شده بعنوان پاداش قرار دهد.

همچنین در ادامه رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش داراب، برنامه‌های هفته سوادآموزی این شهرستان را اعلام کرد.

ناصر حقیقی افزود: یکشنبه اولین روز از هفته سوادآموزی ابتدا دیدار مدیر آموزش و پرورش در معیت کارکنان سوادآموزی با فرماندار شهرستان در فرمانداری ویژه برای هماهنگی بهتر اجرای برنامه های سوادآموزی،همچنین تشکیل جلسه شورای پشتیبانی ونشست خبری فرماندار با خبرنگاران شهرستان بمناسبت بزرگداشت هفته سوادآموزی است.

دوشنبه دوم دیماه بازدید از فعالیت‌های سوادآموزی و مراکز یادگیری محلی توسط فرماندار و اعضای شورای پشتیبانی، همچنین دیدار با خانواده شهید نهضت سوادآموزی شهید علی انصاری

سه‌شنبه سوم دیماه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای سوادآموزان در مراکز یادگیری محلی با حضور مسؤلین شهرستان، دیدار با امام جمعه محترم شهرستان و همچنین افتتاح مرکز یادگیری محلی شهرک ایثار در منطقه کوهستان

چهارشنبه چهارم دیماه اجرای هماهنگ مسابقه انشا نویسی پرسش مهر ریاست جمهوری، همچنین افتتاح مرکز یادگیری محلی اسلام آباد در بخش جنت با حضور فرماندار و سایر مسؤلین شهرستان.

پنجشنبه پنجم دیماه بازدید سوادآموزان از کتابخانه مرکزی شهرستان و نشست حلقه های کتابخوانی.

جمعه ششم دیماه حضور حداکتری در نمازجمعه و سخنرانی فرماندار شهرستان قبل از خطبه ها بمناسبت هفته سوادآموزی.

شنبه هفتم دیماه برگزاری جشن بزرگداشت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام با حضور تمامی آموزش دهنده های گرامی و تجلیل از فعالان و پیشکسوتان عرصه سوادآموزی با حضور فرماندار و سایر مسؤلین شهرستان.

حسین کاظمی خبرنگار پانا داراب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار