تولید افزون بر دو میلیون بچه ماهی زینتی در آستانه اشرفیه

رشت ( پانا) - رئیس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: سالانه بیش از دو میلیون قطعه انواع بچه ماهیان زینتی ( آکواریومی ) در این شهرستان تکثیر و پرورش داده می شود.

کد مطلب: ۹۱۸۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
تولید افزون بر دو میلیون بچه ماهی زینتی در آستانه اشرفیه

رئیس اداره شیلات آستانه اشرفیه با اشاره به فعالیت دو کارگاه صنعتی و دوکارگاه خانگی تولید ماهیان آکواریومی در این منطقه افزود: فعالیت این کارگاه ها برای حدود ۲۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

حسن قاسم پوز گفت: انجل، گلوپی، گلدفیش، تایگر، دم شمشیری، تترا، مولی، اسکار، گورامی، گوپی، فلاور، ریسکس، زبرا و …از گونه های مهم ماهیان زینتی است که در مراکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی این شهرستان تولید و به استان های مختلف کشور صادر می شود.

به گفته قاسم پور شهرستان آستانه اشرفیه رتبه نخست تکثیر و پرورش ماهیان زینتی را در استان گیلان دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه یک مرکز تکثیر و پرورش گیاهان زینتی نیز در این شهرستان فعال است، اظهار داشت: جلب مشارکت متقاضیان اجرای چنین مراکزی از سیاست های مهم شیلات است ضمن آنکه از مراکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در این شهرستان حمایت می شود.

قاسم پور سهولت تکثیر و عام پسندی را از جمله ویژگی طرح های تکثیر و پرورش ماهیان زینتی دانست و افزود: اجرای چنین طرح هایی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه نقش موثری خواهند داشت.

امروزه ساخت جایگاه های ویژه نگهداری ماهیان زینتی (آکواریوم) در اداره ها، منازل و … به منظور ایجاد محیطی آرام و با نشاط رونق یافته است.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار